Esti ungur? [Joia MaghiaRomania]


Inveti maghiara, te pasioneaza ungurii, scrii pe MaghiaRomania. Esti ungur, Olahus?
Raspunsul meu este..

a)Iti spun daca marci o bere
b)Da, ungur, frumoaso. Si copilul nostru va fi!
c)Nu. Dar de ce intrebat asta la mine?

Oricare dintre cele trei. De mi-ar sta in fire sa mint. Cum nu-mi sta, raspund fara sa clipesc:
-Sunt roman.
Dezamagire! Si speranta. Speranta ca scap.

Da’ de unde! Urmeaza arborele genealogic:
-Dar mama ta, ea e cumva unguroaica?
-Nu!
-Sau poate tatal tau?
-Nici!
-Oi fi avut o bunica…
-Nu. Si nici macar vecinul care o ajuta pe bunica la gradinarit!

Hai ca i-ai stricat ziua. Apuca-te de o drege:

-Hm, de ce sa te mint, a fost cineva.
-?
-A fost cineva maghiar in familia mea. O strabunica.
-Ahaa!
-Dar a fost atat de unguroaica, incat era albaneza!

11 gânduri despre “Esti ungur? [Joia MaghiaRomania]

  1. Tehnic vorbind, „Iti spun daca marci o bere” nu e minciuna. Presupunand ca dupa bere ii spui ca esti roman si un pic albanez.

  2. Asa, iti dau raspunsul meu: daca iesea labarul ala de Vadim atunci cind a fost in tura la presedintie cu Iliescu, eram pregatita sa merg in Ungaria si sa cer azil politic, macar ca gest de fronda. Dar o faceam. Scrisesem destul de mult despre cultura maghiara incit sa ma consider sa fiu indreptatita sa fac asta, ma descurc cu maghiara, am avut unguri in familie. Ce sint? Om. De care? Filomaghiar, printre altele. Probleme, cineva? Ma pupati in fund. E dreptul meu sa simt ce singe, fizic sau cultural, e mai fierbinte in mine.

    • Cel mai mare regret al meu pe plan politic este că nu a ieșit Vadim președinte. Stai, stai, nu huli, regret asta pentru că taică-miu a zis că dacă iese Vadim, fugim în Canada…nu a ieșit și tot din Românica scriu.

    • Pt Ramona Balutescu:ai dreptul sa te simti ce vrei, dar las-o mai usor cu pupatul in fund. Așa as putea sa le zic si eu ungurilor sau nemtilor, din familie pentru că eu mă simt român, dar nu simt nevoia.Te crezi prea importantă ca „gestul tău de frondă” (cum zici tu) să lezeze pe cineva.Crezi că îți simțea Vadim lipsa???? :-)))).Și oricum ești liberă să pleci unde vrei, chiar și în Ungaria, dacă în România nu te simți bine.Prea lipsit de esență comentariul tău. Pare mai degrabă o laudă lipsită de sens, egală cu zero.

  3. Minciuni !Este evident pentru tot romanul de buna credinta ca esti ungur ! Numele tau adevarat este szigorú mió !Doar ca te-ai romanizat ca sa iti poti duce actiunile tale subversive si antinationale mai lesne ! Dar fi pe faza herr szigorú ! Noi ti-am luat la puricat blogul anti-romanesc si stim cine esti !Ti-am creat portretul robot ! Stim ca esti ochelarist ,nu ai mancat piure de castane niciodata si semnezi articolele cu olahus ! Ai grija suntem pe urmele tale !
    semneaza:
    Mare Maestru cu doi kosoni

    dzsélú pap

  4. N-ui rușine,că ești ungur :))Numai că-i neplăcut,într-o țară,unde primul lucru care face un guvern nou ,e să retragă o lege ,care dădea dreptul unor studenți să învețe pe limba lor maternă.Ăsta-i cel mai important ,de asta este țara în”cîcat”.Să nu mai ziceți mie că naționalismul nu-i politică de stat și nare nici o legătură cu alegeri.Olahus te lupți cu morile de vânt.Bravo ție.

  5. Puiut, stii care is diferentele dintre mine si tine? Eu imi semnez postarile – precum o fac si cu articolele mele. Stiu unde se pun virgulele in romana civilizata. Si am primit ceva mai multe like-uri ca tine la faza asta (ca sa nu ma lansez cu supozitiile si sa spun ca si in activitatea profesionala). 🙂 Asa ca o lasam cum ne-am inteles: in fund.

  6. Pingback: Mozaic (1) | Simplu

Comentariile nu sunt permise.