Tárki: Ce (nu) trebuie să faci pentru un cont bancar în Anglia


12313787_1185302834831443_6862955713597346049_n

La vreo 10 zile după ce-am călcat în Perfidul Albion, a trebuit să-mi deschid cont bancar. Pe aici contul bancar e ca Facebook-ul. Dacă nu ai așa ceva, e ca și cum nu ai exista. Mulțumită unor europeni mai răsăriteni, dar cu mintea apusă, cele mai multe bănci s-au săturat să fie fraudate și au impus restricții noilor sosiți.

Mi-am încercat prima dată norocul la cea mai celebră bancă engleză. Pe urmă la cea scoțiană. Bineînțeles, am fost refuzat, cu un zâmbet larg și politicos în ambele locuri. După ce m-am consultat cu niște colegi de serviciu, m-au îndrumat spre cea mai necunoscută bancă. Am mers la sigur, pentru că un coleg proaspăt sosit își deschisese cont la ei cu o zi în urmă.

M-am prezentat la prima oră a dimineții (lucram după-masa) și la 15 minute de la sosire eram deja în tratative avansate cu ei, mi-au permis să stau de vorbă între 4 ochi cu o funcționară.

După ce m-am prezentat, m-a întrebat de unde provin, moment în care am scos ambele pașapoarte din buzunar și le-am plasat în fața ei. S-a speriat puțin. Și eu de reacție ei. Deja mă și gândeam cum mă va sălta un polițist în cel mai scurt timp…

Pe urmă m-a întrebat: – Do you have kids? Iar eu, fără să mă gândesc vreo clipă, i-am replicat cât se poate de firesc:

– None that I know of…

A început să râdă, dar parcă n-a fost râsul ei. Ți-a trebuit să-ți umble gura, acuma sigur n-o să-ți deschidă ăștia cont. Mi-a mai introdus ceva date după care a zis că trebuie să aștept confirmarea prin calculator de la superiori.

Am așteptat vreo 5 minute, clipe-n care mă uitam la pereți și la funcționară, la pereți și la funcționară…

A sosit în sfârșit răspunsul!

– I’m sorry, we can’t open an account for you.
– Seriously?! But why? One of my co-workers has been here recently. Can you tell me the reason?
– No, I’m sorry.

E clar. A trebuit să-mi umble gura. Asta-mi mai lipsea. Cine știe când voi avea cont bancar.

Am zâmbit frumos și mi-am rămas-bun. Cum am ieșit pe ușă, mi-am sunat colegul. A zis că nu se poate așa ceva, că el la ei și-a deschis și n-a întâmpinat nicio problemă.

Știți vorba aia: Dacă suferi de mania persecuției, nu înseamnă neapărat că nu ești urmărit de nimeni! Dacă n-o știați, o știți acuma. Eu am simțit-o atunci.

Până la urmă, după ce-am trecut pe la încă o bancă, care nici n-a vrut să stea de vorbă cu mine când a văzut de unde vin, am reușit să-mi deschid cont la HSBC. Am știut eu că a meritat să mă uit la Formula 1 pe la sfârșitul anilor ’90.

===

În seara respectivă, după muncă, i-am povestit colegului de apartament pățania, la care a început să râdă.

– Noi am stat în apartamentul acesta la un moment dat 15 (în 5 camere). Ne-am dus toți la ei să ne deschidem cont. Dimineața ni le-au deschis, dar când au văzut că toți figurăm sub aceași adresă, ni le-au închis după-masa.

Funcționarii bancari nu au făcut ISE-ul la Cluj sau ASE-ul al București, să stea câte 4-5 într-o cameră și tot noi trebuie să suferim de pe urma lor?

Nota lui Olahus:  Începând de azi, fostul nostru coleg și veșnicul nostru prieten Tárkány István are propria rubrică pe MaghiaRomânia, unde va scrie ce îl taie capul. Din câte știm noi, va istorisi îndeosebi din experiența lui de maghiaromân, de la Cluj, unde s-a născut și școlit în tainele preoției, din Anglia, unde lucră, și de unde l-or mai purta pașii. Opiniile lui Tárki și ale altor invitați pot diferi de părerile Echipei MaghiaRomânia.

Un gând despre “Tárki: Ce (nu) trebuie să faci pentru un cont bancar în Anglia

  1. Trebuia sa te prezinti ungur si sa nu mentionezi de pasaportul romanesc, astfel se deschid multe usi. Am si eu cunostinte care vorbesc romana mai bine ca mine si cand au ajuns in Anglia si-au aratat doar pasaportul maghiar. Din pacate asa merg lucurile… iti recomand sa faci la fel in alte situatii, si sa le sugerez si prietenilor tai care au dubla cetatenie. Eu nu vad nici o problem sa fi ungur din Transilvania, cu dubla cetatenie, dar… pentru vestici conteaza ca ai si pasaportul romanesc😦

Comentariile nu sunt permise.