Căutând Leac la Discriminare


discrimination keep calm
Sâmbătă, de la 15:00, la Cluj, aveţi întâlnire cu MaghiaRomânia şi Mihaela Vechiu, activist ONG, la a doua ediţie a evenimentului Leac la Discriminare. Ce impresii a lăsat prima ediţie, de la Bucureşti, asupra celor care au fost alături de noi, citiţi în rândurile de mai jos.

I.B.

Speram să dau de nişte persoane înţelegătoare şi prietenoase iar acum pot spune că aşa a fost şi am avut parte de o experienţă foarte plăcută!

Mi-a plăcut că totul a început cu un mic joc (…).Astfel,s-a creat o atmosferă caldă,plăcută şi ne-am exprimat mai liber in continuare.

Acest eveniment m-a făcut să realizez că există mai mulţi oameni decât am crezut care sunt preocupaţi de drepturile grupurilor minoritare şi vor să lupte împotriva tratamentului inegal oferit acestora.

E.B.

Am plecat cunoscându-mă puțin mai bine decât înainte și cu imaginea unor oameni asemănători mie, deci simțind că nu sunt singură (…). Deja înainte de întâlnire mă gândisem că, deși nu sunt maghiară, pot discrimina și pot fi victimă a discriminării conaționalilor mei, pe alte criterii decât cele legate de etnie și limbă și am aflat că amintirile mele în acest sens sunt oarecum asemănătoare cu ale altor români. Am plecat, deci, mai bogată spirtitual.
H.G.
Mi-au plăcut cel mai mult momentele când cineva a avut curajul să recunoască: în anumite momente din viața ei și ea a „jucat” rolul discriminatorului (…).

Am plecat de la acest eveniment „luând cu mine” convingerea că o astfel de discuție poate schimba atitudinea unor oameni față de ceilalți. Altfel spus: poate să se întâmple chiar și minunea ca o persoană să sosească la un eveniment având o anumită percepție iar după aceea să plece acasă „un alt om”.

Dacă v-am făcut curioşi, vă aşteptăm sâmbătă, 22 noiembrie, la Cluj-Napoca, pentru a căuta împreună Leac la Discriminare. Locul întâlnirii şi alte detalii, în curând pe Facebook.

