Românul care mi-a salvat viaţa


doctor  masca

De Crăciun sărbătorim naşterea lui Iisus, cel care a transformat apa în vin, a săturat mulţimea cu două pâini şi cinci peşti şi l-a adus la  viaţă pe Lazăr. Tot prin voia Domnului a fost adusă la viaţă şi Gaspar Hajnal. Însă Dumnezeu a lucrat de data aceasta nu prin mâinile fiului Său, ci prin cele ale unui doctor român.

Peripețiile nașterii mele (Apropo de MaghiaRomânia)

Am rugat-o pe Árvay Tünde (astrolog–n.red.) să-mi dea niște sfaturi astrologice iar ea – în mod normal – m-a „interogat” cu privire la detaliile datelor mele de naștere, iar astfel mi-am adus aminte și de împrejurările în care ea a avut loc:

Mama mea era deja în a noua lună a sarcinii când, cu ocazia unei consultații efectuate la medicul de familie, a primit un bilet de trimitere cu care trebuia să se prezinte la ginecologia clinicii județene din Târgu-Mureș pentru efectuarea unei consultații de specialitate. Aici i s-a reiterat că undeva în jurul Crăciunului urmează să se nască „micul Iisus” . În vremea aceea exista o singură cursă de autobuz zilnic pe ruta Târgu-Mureș – Rigmani, pe care a pierut-o și de aceea a petrecut noaptea la familia unchiului meu (fratele ei).

Fiindcă habar n-avea că de fapt nu ar avea voie, seara a făcut baie în cada plină cu apă fierbinte după care s-a culcat dar a vegheat toată noaptea, pentru că se simțea din ce în ce mai rău (și cel mai probabil și eu).

A doua zi s-a întors la clinică unde lumea se mira ce caută acolo iarăși, iar după o nouă consultație toată lumea clătina din cap privind urmele de sânge și mucoase verzi etc. care se vedeau pe mănușa medicală. Din comunicarea purtată în limba română între medici (și mai ales din expresiile de specialitate) ea nu înțelegea nici măcar o boabă, dar, pe baza a cum mi-a descris ea celelalte manifestări ale lor, eu am ajuns la concluzia că acolo de fapt toată lumea renunțase deja la mine, crezând că atât mi-a fost: „cariera mea pământească” se încheiase chiar înainte să înceapă.

Și atunci unuia dintre medici i-a venit o idee salvatoare: a dus-o pe mama mea într-o sală unde a conectat-o la un aparat. Poate era o variantă mai rudimentară a ecografului de astăzi, datorită căruia se putea auzi un zgomot, gen pleoscăire de apă, iar medicul i-a spus: [citeşte mai mult pe Adevărul]

Notă: titlul îmi aparţine (Olahus). Într-o lume în care suntem învăţaţi să ne urâm pentru că suntem români sau maghiari, am considerat important să ne mai amintim şi ce etnie au binefăcătorii noştri.

3 gânduri despre “Românul care mi-a salvat viaţa

  1. „Am rugat-o pe Árvay Tünde (astrolog–n.red.) să-mi dea niște sfaturi astrologice” – m-am oprit aici din citit. Astrologia e o prostie, indiferent de natie.

  2. Salvatorul nu a fost atat roman cat medic. Tot asa – in opinia mea – Magda Tatar de la Spitalul din Covasna m-a tratat ca doctor si nu pentru ca era maghiara.
    Traind in Romania nu cred ca astfel de lucruri sa fie vazute ca fapte de omenie de la o etnie la alta. Cred ca acestea sunt lucruri firesti intr-o tara civilizata.

Comentariile nu sunt permise.