Unguru’ ratacit: abia am primit PAINE in Bucuresti!


Vad ca tot e actuala povestea cu painea secuiasca asa ca nu ma abtin nici eu.

Intr-o zi am descoperit un afis bine pozitionat pe usa unei brutarii din Bucuresti pe care scria:
„PAINE DIOSZEGI AICI”!
Pfoai, da’ cum sa nu intru!?
Mai degraba las mucegaiul sa termine aia de la Vel Pitar decat sa nu apuc sa mananc una de casa… de acasa, adevarata, cu de toate cele bune – ma gandeam. Mno, hai, am intrat!
– Saru’ mana, dati-mi, va rog, mno, daca se poate si sunteti amabila…. o paine de aia Dioszegi.
Pauza. ‘Coana se uita ciudat la mine. Sigur nu-mi da ca m-a tradat accentul. Stie ca-s ungur. Atat o fost! – ma gandeam. Transpiram, ce-i drept.
– De care vreti?
Opa, inca o sansa! Arat cu mana, cu degetul, cu laba la afis ca sa vada, dar nu mai zic nimic. Doar nu-s prost sa risc inc-o data…
– Aaa, aia de la Covasna vreti?
– Dada, Diosz… (taiat limba) Covasna, khm! – bine ca n-am spus Trei Scaune sau secuiesc ca ma arunca afara tanti, sigur.
Cu pulsu-n cer am prins marfa si am fugit inainte sa-mi ceara si buletinu’. Mno, asa o fost, ma credeti sau ba, dar greu e sa fii ungur secui in Bucuresti, marele sat romanesc! Istenuccse!

Nota: această istorisire este puternic inspirată din realitate

9 gânduri despre “Unguru’ ratacit: abia am primit PAINE in Bucuresti!

    • Ieri pe aeroportul Frankfurt in zona din spatele controlului de pasapoarte, erau carucioare cu cremvursti, bere la halba si mustar gigant. O japoneza s-a indragostit de cutiile mari de mustar si fotografia linistita cand ii sare vânzatoarea in cap: No photo, no photo. Si dupa izbânda, explica linistita ca seful nu vrea sa se fotografieze. Chiar si fara limba maghiara si alte subtilitati. Poate asemenea experiente traite taie sarmul filmului – daca acela exista.

  1. Painea aia rocks the house!! Merita sa fii etichetat bozgor, boanghina, tradator de neam si de tara, orice.

  2. Afisiul o fi fost scris de un ungur, dar vanzatoarea era romanca…ghinion.
    Din articol nu reiese ca vanzatoarea te-a tratat cu lipsa de respect, ci doar ca n-a inteles exact ce-ti doresti si de asta s-a uitat ciudat la tine…
    Iar painea aia face toti banii! Rar am mancat o paine mai buna.

  3. Unde ai vazut acest anunt? Vreau sa cumpar si eu caci am testat-o anul acesta la Sibiu si nu m-am lasat pana nu mi-au spus cei de la pensiune ce paine am mancat.

      • Multumesc pentru raspuns. Intre timp am primit un e-mail si de la Dl. Dioszei Lazlo care imi spune ca pot gasi painea „…la obor jos la casutele de lemn,si sus la etajul unu.” Postez aici infomatia caci poate mai sunt si alti doritori.

Comentariile nu sunt permise.