Cand altii spun maghiari, eu spun… [15 martie pe MaghiaRomânia]


paine de casa

Cand altii spun „maghiari”, se gandesc la ceva. Abstract. Sau la cineva. Care iti fura Ardealul. Dupa ce nu ti-a dat paine :)).

Eu cand spun „maghiari”, spun oameni. Cu nume si prenume.

Oameni care m-au primit in casa, m-au asezat la masa si m-au imbogatit. Cu povesti scoase la iveala din cufere, din dulapuri si din inimi.
Oameni alaturi de care am scris, am petrecut, am ras si am plans. Care mi-au stat alaturi, care mi-au sarit in ajutor cand mi-era mai greu.

Unii dintre ei mi-au parut cam reci in cuvinte. Cam zgarciti in vorbe.

Dar binecuvantata fie-le raceala. Binecuvantata, zgarcenia! Caci prin fapte au fost atat de calzi. Si atat de darnici!

De aceea, cand altii spun maghiari, eu spun prieteni.

La multi ani, dragi prieteni!

UPDATE: Varianta maghiara, AICI.

2 gânduri despre “Cand altii spun maghiari, eu spun… [15 martie pe MaghiaRomânia]

  1. cum se urează „la mulți ani”, de ziua lor, în maghiară?
    evident, nu mă refer la születésnapot, ci la chestiuni fără legătură cu nașterea🙂

    • Din păcate, noi n-avem așa ceva ca „la mulți ani”… și, să fiu sincer, nu-mi amintesc că am zice vreun fel de urare cu ocazia sărbătorilor naționale. Cred că e de ajuns să zici „toate cele bune” – Minden jót!

Comentariile nu sunt permise.