E ofensator drapelul Ungariei la meciurile CFR Cluj? [Joia MaghiaRomania]


Postarea legată de ultimul meci Steaua București-CFR Cluj a născut comentarii aprige cu atât cu privire la gestul lui Meme Stoica de a înfige steagul României ca semn al victoriei în fața porții adversarilor, cât și cu privire la componența etnică a susținătorilor CFR. A apărut în discuție un eveniment în mare parte ignorat la vremea aceea, şi anume apariția drapelului Ungariei

în tribunele stadionului CFR Cluj, la meciul după care urma să i se decerneze titlul de campioană a României.

Suspiciunile legate de apariția acestui drapel s-au îndreptat imediat asupra galeriei KVSC*, una dintre facțiunile suporterilor CFR Cluj.

În vederea elucidării aspectelor legate de prezența drapelului Ungariei, l-am întrebat pe Madarasz Lorant, leaderul galeriei KVSC dacă au arborat un asemenea drapel:

Nu am știut de existența lui până mi-ai trimis tu fotografiile. Cu siguranță nu a fost afișat la peluza la care stăm noi**. Din 2006, de când existăm noi ca galerie nu am arborat niciodată drapelul Ungariei pentru că știm că este un subiect sensibil și am dorit să evităm controversele.

Am avut la un moment dat un cântec de încurajare care conținea și versurile Kolozsvári Vasutas, Kolozvári Vasutas/ Haide, luptă CFR/ Haide luptă CFR însă am renunțat la el pentru că nu am vrut să creăm tensiuni.

O singură dată am afișat steagurile altor țări, și anume atunci când am făcut o coregrafie cu steagurile tuturor țărilor din care proveneau jucătorii de atunci. La vremea aceea nu era nici un maghiar în echipă, deci steagul Ungariei a lipsit de pe banner.

În preajma meciului România – Olanda, în Centrul Vechi al Bucureștiului se cântă imnul olandez și iar suporterii se plimbă nestingheriti cu drapelul țării lor. Mă întreb de ce acestea nu deranjează pe nimeni?

Nota Olahus: Aici comentariile sunt blocate, dar vi le asteptam pe pagina de Facebook, aici.
_____________________

*

Denumirea acestei galerii vine de la numele maghiar al echipei – Kolozsvári Vasutas Sport Club – însă nu a fost înființată doar de etnici maghiari. Conflicte cu alte facțiuni de suporteri au mai avut loc și în trecut, însă nu despre asta doresc să discutăm aici.
Inapoi

**

Personal am văzut acest drapel afișat la Tribuna I a stadionului. Galeria KVSC nu ocupă locuri acolo niciodată.
Inapoi

Un gând despre “E ofensator drapelul Ungariei la meciurile CFR Cluj? [Joia MaghiaRomania]

  1. Pingback: Un milion de Laszlo Tokes « MaghiaRomania

Comentariile nu sunt permise.