[Referendum] N-ati iesit la vot, ati pierdut Ardealul! Regiunea, nu pateul.


Mi-am zis ca nu scriu despre referendum aici, dar asta-i prea tare:

pen’ cine nu vede poza:
„ROMANI IESITI LA VOT! BASESCU S-A INTELES CU VICTOR ORBAN SA CEDEZE TRANSILVANIA CATRE UNGARIA INCEPAND CU 1 IANUARIE 2013!!!!!!!!!!!!!!!!!” (sper c-am pus suficiente de d-astea, „!”, cum le zice… bete -n.m.)

Acum, ca se intoarce Basescu, sa ne facem in liniste bagajele pana la 1 ianuarie. Dar sa nu lasam Ardealul! Pateul, nu regiunea.

via Meer Oona

19 gânduri despre “[Referendum] N-ati iesit la vot, ati pierdut Ardealul! Regiunea, nu pateul.

  1. Daca Basescu s-a-nteles cu Orban, chiar faceti-va bagajele.
    Daca Orban s-a-nteles cu Basescu, eu nu-mi fac bagajele, ci ma duc sa cumpar sapun. Franghie am in casa.
    Oricum, se spune la noi: Nem eszik olyan forrón a kását!

  2. Imi cer scuze pentru comentariul profund neacademic (permit moderatorului sa nu-l aprobe, dar altceva mai bun nu am de spus in acest context): ETE PULA! Mare-i gradina Domnului, si multi ii sar gardul!

  3. Hajra magyarok….!

    Bravo compatrioti !
    Nu cred ca a contat ce a zis Orban. La locale „indemnul” lui Orban a valorat exact 1.3%.

    Ce sa mai zic. Dupa faza asta eu, sincer vorbind, nu mai am rezerve si as da autonomie totala la Olt +Mehedinti+ Teleorman. Sa-si faca steag si imn, si sa se duca naibii unde or vedea cu ochii numai prin Romania sa nu-i mai prind.

    • Fancy man@ Cam tarziu, dar nu ma pot abtine sa nu raspund la asta! Spune-mi dumneata, cam la cat estimezi numarul de ardeleni care de-a lungul secolelor, in vremuri de restriste, si-au reconstruit viata fugind peste munti, cam tocmai in acele judete pe care le numesti? Unul? O suta? Sau zeci de mii? Ca au astazi, dupa doua-trei secole sate Ungureni si comunitati de oameni care azi inca se mai numesc ungureni, caci erau romani supusi ungurilor?! Iar cine crede ca asta este problema intre romani, nu tocmai! Caci in vremuri feudale, cine vrea sa bage mana in foc ca intre oameni siliti sa aleaga pribegia nu existau si unguri, sau macar oameni care cu o generatie doua inainte de pribegie fusesera unguri? Dar apoi ceva le-a mers prost in viata si li s-a rupt parchetul de sub picioare si au cazut intre sarmani, adica intre romani?! De ce – uite pentru ca Ioan a devenit la glorie Istvan si Hunyadi, iar o generatie mai tarziu, Mateias a devenit cel mai curat Corvin maghiar. Daca la glorie au fost doua generatii suficiente pentru a schimba etnia – si cazuri sunt numeroase – cine ne spune noua ca la nefericire, acolo unde barzii si istoricii au cantat si consemnat mai putine, nu au cazut mai multi … in etnia celor mai desprivilegiati? Mie mi se pare dimpotriva firesc ca asa era!

      Deci v-as ruga, lasati-o mai incet cu dispretul subtil pentru alti romani, pentru ca un neam si o tara este facuta pentru mai multe generatii, nu numai pentru vremea lui Tonta-Ilici-Voda. Vreti lega Nord, Italienii vi-l vand pe Bossi for a dime! Sau vreti o Cehie mititica pentru voi?

      De ce nu puneti mai degraba mana sa aduceti capitala la Brasov, cum s-a dorit in anii ’20 si ar fi fost normal, dar regatenii erau inca prea putin obisnuiti cu Ardealul si s-au impotrivit niste politruci si atunci, iar apoi a venit valul lui Mustacila. Acum insa nu mai se pune problema – acum au ramas doar politruci, dar de mai proasta calitate!

      Regret, impartasesc bucuria – dar aceasta subtila izbucnire as pune-o la cuptor sa se mai coaca putin!

  4. Budapesta-i departe.Secuii-s căpoși,nu le place să zică cineva ce să facă.Știu ei ce trebuie făcut,și fără Orban.

  5. „Maghiarii l-au respins pe Ponta, nu l-au aparat pe Basescu.”
    „Antipatia secuilor fata de Ponta si PSD este mai veche de o saptamina ” (adica nu declaratia lui Orban i-a facut sa ramina acasa)
    „UDMR chiar a spus ca oamenii sa voteze, dar a spus-o foarte slab, …, in secuime nu au fost panouri electorale…, (UDMR) nu a folosit nici o metoda de campanie.”

    http://itthon.transindex.ro/?hir=30136

  6. „Maghiarii l-au respins pe Ponta..”

    Care maghiari ? Nu zicea Ponta ca Tinutul Secuiesc „nu exista” si ca el nu a plagiat ba chiar e mandru de teza sa doctorat, si ca Viviane Reding „nu are habar” de ce se intampla in Romania ? Care Dogaru ? etc…

  7. Lorand..”Antipatia secuilor fata de Ponta si PSD este mai veche de o saptamina”

    la fel si restul Transilvaniei si Banatul, daca te uiti pe harta cu procentele vezi aceasi situatie ca in 1990 cand a castigat Iliescu. Parca nu s-a schimbat nimic, doar ceva imbunatatiri in Moldova dar in rest vorbim de aceasi „fractura” politico-geografica ca acum 22 de ani.

  8. @fanciedsciences, eu fiind din Olt și prețuind prea puțin gracila făptura prezidențială a lui Băsescu, dezavuez primul dumitale comentariu de pe această pagină.
    Avem mai multe imnuri (Oltenia, eterna terra nova, Cântec oltenesc 😛 ) http://lyricstranslate.com/en/Tudor-Gheorghe-Cintec-oltenesc-lyrics.html
    dar nu dorim să ne cărăm naibii de aici, ceea ce nu te voi invita nici pe dumneata vreodată să faci.
    Putem să ne exprimăm opiniile politice și fără să ne… hârjonim, nu?

    • Tudor Gheorghe@ Frumosul „imn oltenesc” al lui Tudor Gheorghe are particularitatea placuta de a exalta mandria locala fara insa a recurge la comparatii, imagini dusmanoase, figuri de genul „unde erati cand am varsat sange pentru Ardeal?” sau „Desteapta-te … din somnul in care te-adancira barbarii de dusmani” (care am aflat ca se gaseste mutatis mutandis si la Petöfi). Remarcabil.

  9. Pai , daca este asa cum s-au inteles , mai am timp sa ma mut in Ardeal , nu de alta , dar n-am chef sa-mi fac pasaport sa trec dincolo . Decat cu idiotii , mai bine cu b[…]zg[…]i !

    Nota admin: e flatant ca preferi sa fii cu…, dar, in lipsa ghilimelelor, ti-am cenzurat partial respectivul termen.

    • Olahus@ Calificativul de prost sau rau voitor aluneca departe de semnificatia faptului. Ce dovedeste articolul in mod clar – daca mai era nevoie – este ca in acel articol al lui Cartarescu, recomandat odata parca de Ovidiu, acesta avea perfecta dreptate: Ponta este dorinta Moscovei, dar ei au strategie mai departe, si daca acesta se fasiie. Si asta este grav – Rusia are in EU deja un pion si jumatate: Cipru 100%, Grecia cu bune optiuni. Romania ar fi o prajitura de zile mari.

  10. Pingback: [Exclusiv] Afla ce canta ungurii pe melodia lui Connect-R, “Vara nu dorm”. Traducerea in romana a versurilor unguresti [Joia MaghiaRomania] « MaghiaRomania

Comentariile nu sunt permise.