Adrian Szelmenczi se aseaza in tribuna oficiala MaghiaRomania! [Joia MaghiaRomania]


Am bucuria sa va prezint un nou membru in echipa MaghiaRomania! Pe microbistul:) si activistul pentru drepturile omului Adrian Szelmenczi, cu care v-ati intalnit pana acum in comentarii si pe facebook.

Eu unul am avut placerea sa-l intalnesc  si-n viata reala. La cursurile unde eu incercam sa imi imbunatatesc limba invatata la „batranete”, iar el isi slefuia maghiara deprinsa din copilarie, in familia tatalui.

Pentru ca, da, Adrian este rodul unei casatorii mixte, iar identitatea maghiara si-a redescoperit-o in ultimii ani, si datorita iubirii pentru CFR Cluj. Se simte mai curand maghiar decat etnic roman, dar si un cetatean al Romaniei responsabil pentru soarta ei, prezent in piata Universitatii atat in Ianuarie, cat si in Iulie. Si, chiar daca poate avea unele subiectivisme inerente, Adrian e capabil sa stea stramb si sa judece drept.

Buna ziua ti-am dat, „trompeta” m-ai strigat

Cum s-a intamplat cand i-am povestit un anumit blogger roman din Sfantu Gheorghe, pripasit prin  Spania. Sa-i zicem, ca sa nu-i facem reclama, DT. Ei bine, DT s-a plans ca parintii lui, ramasi in Sfantu, au primit  in cutia postala fluturasi cu amenintari la adresa fiului lor . Adrian a vrut sa stie in detaliu ce i s-a intamplat, a intrat pe blogul respective, ba chiar l-a intrebat la noi pe Facebook  daca a facut plangere pentru amenintari la politie.

Fara a primi raspuns, intrucat respectivul blogger prefera sa ii acuze pe maghiari de fascism si sa se autovictimizeze, decat sa aiba un dialog cu ei. Mai mult, in aceeasi luna, DT l-a numit pe Adrian Szelmenczi printre “trompetele abjecte a iredentismului si sovinismului maghiar”, alaturi de Mircea Toma si Cristian Ghinea. Ce sa-i faci, fiecare scrie dupa cum il duce mintea…

Ce altceva? Adrian Szelmenczi a absolvit jurnalismul si lucreaza in departamentul Antidiscriminare al Active Watch. Motiv pentru care sper sa vina cu informatii inedite, din culise, daca se poate, despre presa si minoritati. Chiar cu riscul de a fi etichetat drept „trompeta” tribunei MaghiaRomania :).

