[Ce NU-ti spune presa] Hocheistul roman „i-a numit ‘bozgori'” pe colegii maghiari din Nationala


Am mai spus-o: agresorii hocheistului Cosmin Florin Marinescu NU au scuza, orice le-ar fi zis romanul colegilor din Nationala „under 16”.

Chiar si ca sunt bozgori.

Nu v-au zis nici un ziar si nici o televiziune. Dar ipoteza ca Marinescu si-ar fi provocat colegii, folosind cuvantul „bozgor”, reiese din declaratia unui coechipier. Si o confirma cel care a semnat decizia de amendare a trei coechipieri maghiari. Presedintele CNCD Asztalos Csaba:


„Igaz, hogy a román gyerek is provokálta a magyar csapattársait, akiket „bozgornak” nevezett, de akkor sem fogadható el a magyar fiatalok reakciója.”-

E adevarat ca si copilul roman si-a provocat coechipierii maghiari, pe care i-a numit „bozgori” (s.m.), dar oricum este inacceptabila reactia tinerilor maghiari

a declarat ieri presedintele Consiliului National Impotriva Discriminarii pentru agentia ungara de stiri MTI. Preluata de ardelenii de la Kronika si Erdely.ma. Si atat, ca in presa „noastra” n-a aparut!

Ok, sa zicem ca nimeni din presa de limba romana nu stie ungureste :lol:, asa ca n-au avut cum sa citeasca ce-a spus Asztalos. Dar, cum va anuntam mai sus, exista cel putin o declaratie privind insultarea unui jucator de catre Florin Marinescu, de 1 decembrie 2011, la Miercurea Ciuc. Unul dintre jucatorii amendati miercuri de CNCD.

Jucatorul, care s-a plans c-a fost insultat de Marinescu, se numeste Alfred Antal.Declaratia a fost facuta in cadrul anchetei Comitetului Olimpic Roman:

Pe teren, Florin mi-a cerut la un moment dat pasa si eu nu i-am dat. El mi-a strigat ca sunt bozgor (s.m.). In drum spre vestiare, i-am intrebat pe baieti ce inseamna bozgor si ei mi-au zis ca om fara tara si m-au intrebat cine mi-a zis asa. Le-am spus ca Florin Marinescu. La vestiare, ei l-au intrebat pe Florin daca are curaj sa le spuna si lor ce mi-a zis mie. Cineva a stins lumina si mai multi baieti l-au lovit cu prosoapele

E o perspectiva diferita de cea a victimei, Florin Marinescu:

Unul dintre baieti, Antal Alfred, m-a injurat in maghiara, iar eu l-am rugat sa spuna ce are de spus in romana, ca tot e ziua Romaniei si ca ei sunt tot romani. Atunci mai multi au inceput sa strige ca ei nu sunt romani si au spus cuvinte urate la adresa Romaniei. Mai apoi, la dus, au stins lumina si m-au lovit din toate partile cu prosoapele ude

Adevarul e la mijloc. Presa, la extreme.

Adevarul -spune intelepciunea populara-, e la mijloc. Corect era ca ambele perspective sa se regaseasca in articolele presei de limba romana. Atat „m-a înjurat în maghiară”, cat si „mi-a strigat ca sunt bozgor”.

Insa toate publicatiile si televiziunile -cel putin cele prezente pe internet, deci care conteaza- nu au suflat un cuvintel despre „bozgor”. Iar declaratia lui Antal a aparut in romana doar in revista Formula As!

De ce?

Sa fi fost doar comoditatea jurnalistilor, care au preluat ce le-au zis sursele? Sau sa fi fost si o tacere voita, din partea celor care stiau mai mult? Si daca cineva chiar a stiut si a vrut sa ascunda informatia, in ce scop a facut-o?

Raspunsurile le astept de la voi, cititorii nostri.

Care credeti, ca si mine, ca gestul colegilor maghiari nu poate avea nici o scuza! Cum nu poate avea scuza nici omiterea unor informatii esentiale despre incidentul care a pus pe jar o tara intreaga.

Olahus

PS: Multumesc lui OLorand, Kalaci si Tomasito pentru informatie si linkurile in ungureste. Multumesc si lui Google pentru caricatura.

Daca ne-a scapat (mie si lui Google :)) vreun ziar romanesc care a scris despre „bozgor”, va rog sa-mi dati linkul!

Scopul acestui articol nu este sa infiereze intreaga presa romana, ci sa arate ce a fost ignorat/ascuns de catre o parte a ei! O parte cu cat mai mica, cu atat mai bine pentru societatea noastra.

11 gânduri despre “[Ce NU-ti spune presa] Hocheistul roman „i-a numit ‘bozgori'” pe colegii maghiari din Nationala

  1. De cate ori copii se bat cu prosoapele (sau mai multzi bat unul mai nenorocos) de o ocazie oarecare.
    Big fuckin deal. Scuze. Mare scofala. Nu te omoara,deci te face mai tare. 🙂
    Precum si faptul ca zicea „bozgor” sau orice altceva. Copii zic o gramada de chestii (invatzate de adultzi). Cui pasa??

    Hai sincer, n-a suferit/participat nimeni dintre voi in copilarie de/in astfel de incidente? De ex intr-o tabara de pionieri la munte, la mare? Sau in jurul blocului?

    • Blogsferatu, las la o parte de modul cum ai trecut peste faza cu „bozgor”
      „Olahus, lasa asta…”
      si iti voi raspunde joi, printr-o postare. De ce tocmai joi, cand puteam sa iti raspund azi? Pentru ca joi intra pe blog posturile cele mai importante!

    • Din punctul meu de vedere cazul cu bozgorul a fost transat rezonabil. Adica „bozgorii” (atentie la ghilimele, le-am pus pentru ca nu sunt de acord cu termenul) au reactionat cu violenta fizica la o violenta verbala. Au primit ce meritau.
      Vreau sa vad ce primeste Velux pentru cazul sesizat de mine. Astept parerea ta de joi.

  2. @Pe teren, Florin mi-a cerut la un moment dat pasa si eu nu i-am dat. El mi-a strigat ca sunt bozgor

    Puteam sa jur ca la un moment dat , mai devreme sau mai tirziu vor spune asta.De fapt ce ar fi putut sa faca baiatul respectiv ca sa merite sa fie umilit si batut cu prosoapele ? desigur sa fi rostit faimosul cuvint : bozgori.Chiar ma intrebam cind oare va fi scos de la naftalina.

  3. Da sigur, ca e copilul kamikaze si s-a dus la Miercurea Ciuc sa-i faca pe unguri bozgori. E de domeniul sf-ului sa provoci un astfel de conflict cand esti in clara inferioritate numerica pe teritoriu „inamic”. Si cica l-a facut bozgor ca nu i-a dat pasa :))… mai mai, scurte picioare mai au unii, coada vacii si stampila primariei, sau logica in pamant…
    Adevarul e la mijloc, da: ala si-a luat-o ca le-a zis sa vorbeasca romaneste in Romania. Mai mare insulta ca asta nu exista pt. orgoliul unui ungur adevarat. Dar nu-i bai, pasarea pe limba ei piere.. intamplator maghiara, de data asta, bocsánat…

    • de acord, mi se pare o actiune sinucigasa ca sa chemi pe cineva bozgor in Secuime 🙂
      Cu minte lucida nu faci asta, si eu am dubiile mele!

      Insa, la un antrenament dur cind deja tot trupul este in lipsa serioasa de oxigen, creierul nu mai functioneaza la fel, adica teoretic se poate intimpla. Poate nu dupa o pasa, mai degraba dupa o lovitura primita cu crosa sau dupa o agatare sau dupa un body-check. Apar in astfel de situatii si altercatii intre coechipieri, daramite injuraturi. Un antrenor bun insa intervine imediat, ca sa nu degenereze.

Comentariile nu sunt permise.