Lozinca la Universitate: „Tinutul Secuiesc, pamant romanesc”



„Tinutul Secuiesc, pamant romanesc”, s-a auzit azi la protestele din Piata Universitatii. Acum, ca-i al Romaniei, e cert si nu ni-l ia nimeni. Dar dpdv etnic, e „romanesc” in proportia  in care-i locuit de etnici romani. La fel cum Ardealul e unguresc in proportia in care e locuit de maghiari, ramanand, totodata, 100% al Romaniei.

In timp ce muresenii si harghitenii demonstreaza pentru buna intelegere, bucurestenii o dau in bara, s-ar putea zice. Doar ca n-au fost nici toti harghitenii, nici toti Bucurestenii. Piata Universitatii e acum un mozaic de convingeri, de la Stanga la (Noua) Dreapta,) trecand prin apolitici si satui. Dupa logica acestei realitati, nici lozincile nu-s strigate de toata lumea.

Bulevardul a fost „revendicat” de USL-iştii abia ajuns în Piaţa Universităţii de la mitingul care a avut loc astăzi la Arcul de Triumf. Deşi mai multe cordoane de jandarmi au încercat să oprească înaintarea lor, ei au blocat bulverdul Magheru, dintre Piaţa Romană şi Universitate, şi şi-au continuat marşul către Centru.

Lozincile scandate de mulţime sunt, la rândul lor, la fel de diferite precum grupurile adunate în Piaţă. Începând cu deja clasicul „Jos Băsescu”, au fost auzite scandări ca „PDL şi USL, aceeaşi mizerie!”, „Basarabia, ţinut românesc”, „Ştiinţa nu moare” şi „Ţinutul Secuiesc, pământ românesc”. [sursa]

Acestea fiind zise si nuantate, noapte buna va doresc si o a opta zi de proteste fara sovinisme si batai! A, si inca un lucru: Tinutul Secuiesc, Pamant OMENESC!

O.

PS: Cine are ceva cu „Tinutul Secuiesc” ca termen, sa citeasca „Secuime”! Va convine insa cand e sa le dati peste nas ungurilor c-un slogan d-asta…

13 gânduri despre “Lozinca la Universitate: „Tinutul Secuiesc, pamant romanesc”

  1. E si Noua Dreapta acolo, asta e problema de fapt… Duminica s-a strigat si Afara cu ungurii din tara.

    • Noua Dreapta o anuntat ca va participa la proteste incepand de astazi. Cumva, or inceput campania electorala pentru partidul lor. Se considera a fi o „alternativa viabila”…da, sigur…

      • La Bucuresti au fost chiar de pe la inceputul protestelor. Sa speram ca nu vor reusi sa confiste prea mult din proteste.

    • Maine e vineri…e inceput de weekend, o sa iasa mai multa lume pe afara. Sambata, cel putin la Cluj, se anunta miting mare 🙂

  2. Mi-am adus aminte de asta:

    Cine stie… Poate spun eu, ca si Shrek, la inceputul primului desen animat: „That’s ever gonna happen!”, si ajung sa ma mir la sfarsit.

    • nu apuc sa (re)vad fragmentele din Fight Club in seara asta (dau vina pe conexiunea proasta 😉 ), dar banuiesc ca e ceva legat de a protesta.

      O

      PS: Pune si tu melodia din final cand mai treci pe-aici 😉

  3. –Universitatii e acum un mozaic de convingeri, de la Stanga la (Noua) Dreapta,) trecand prin apolitici si satui….

    E o polifonie cacofonica, aproape toate opiniile si nemultumirile. Oamenii vor sa-si exprime diversele nemultumiri. Nu sa le rezolve, doar sa le experime si sa gaseasca ascultatori intalegatori. E o criza de comunicare intre guvernanti si guvernati.

  4. in piata universitatii ultrasii securisti nationalisti, platiti sa deturneze scopul acestor proteste, au scandat si „afara, afara cu ungurii din tara”, am auzit eu, pe un live-stream din piata, care prezinta numai sunetul original de acolo. Asta arata in ce hal a ajuns manipularea si diversiunea in Romania, mai ales in bucuresti si partial si in CLuj…

  5. orice ar fi cei de acolo, oamenii aia au niste drepturi. Multora le sunt incalcate cu nerusinare:

    „Acesta, care tocmai ieşea pe uşă, fără să zică nimic, mi-a aplicat câteva lovituri în faţă fără motiv. Bulversat, m-am uitat la el şi la ceilalţi poliţişti de pe hol şi-am întrebat „de ce mă loveşti omule”. Într-un mod complice, poliţiştii de pe hol s-au uitat urât la mine şi-au zis „De ce înjuri mă? L-ai înjurat. Dacă mai înjuri, asta păţeşti”. Privirile aruncate între ei m-au făcut să realizez că tocmai deveniseră complici la acest incident, fabircand povestea cu înjuratul cu seninătate. Privirea politstului care mi-a zis că m-au văzut toţi înjurând m-a marcat pentru tot restul serii: pentru ei eram un grup de gunoaie, şi erau perfect mulţumiţi să creeze motive imaginare pentru a scuză orice act împotriva noastră.”

    http://totb.ro/noaptea-mea-de-abuz-cu-jandarmeria-si-politia-romana

  6. Pingback: Az önostorozás kétes dicsősége | Székely Citrom

  7. Nu am mai trecut de mult pe aici, din lipsa de timp si, poate din auza lenii, nu stiu…

    Am citit cu interes postarile voastre, dar cel mai mult mi-a placut punerea problemei de catre autorul articolului. Oare se va gasi, vreodata, un raspuns univoc la intrebarile ridicate. Eu unul, cred ca nu. Dar acest aspect nici nu are o importanta primordiala. Important este sa existe un dialog permanent. Dialectic. (suna foarte urat, nu? )

    Chiar, oare de ce o fi cantat zeci de mii de demonstranti de la Budapesta imnul secuiesc? Si pe cine a deranjat? Am gasit pe un forum unguresc (origo si index) destui analfabeti care au fost profund deranjati de intonarea bietului cantec, pe bulevardele Andrassy si Bajcsy-Zsilinszky ? (Zsilinszky, ce nume neaos unguresc, vine de la polonezul Zelinsky, ca si Codreanu Zelea,…:) )

Comentariile nu sunt permise.