Presa, „chestiunea secuiasca” si isteria antimaghiara


„Uitându-mă la ce scrie şi ce spune presa în ultima vreme în „chestiunea secuiască”, am un sentiment de déjà vu: tare-mi seamănă cu reacţia lui Ceauşescu

din 20 decembrie 1989 , cea cu „huliganii din Timişoara”, sau, dacă vreţi, cu ieşirea lui Ion Iliescu din primăvara lui 1990, când cu „golanii din Piaţa Universităţii”. La fel cum recunosc în gesturile recente ale secuilor temeiuri care îi mobilizau pe nedreptăţitii de înainte de 1989.”

Din „Ridică-te, Gyuri, ridică-te, János!„, un excelent articol despre presa si isteria ei antimaghiara* de Marius Cosmeanu, masterand in minoritati etnice si jurnalist.
____________________
* daca nu prin intentie,  atunci prin rezultat

6 gânduri despre “Presa, „chestiunea secuiasca” si isteria antimaghiara

  1. –La fel cum recunosc în gesturile recente ale secuilor temeiuri care îi mobilizau pe nedreptăţitii de înainte de 1989.”

    Zau ? Si care ar fi acele gesturi recente (ca eu nu am auzit ele) ?
    Sa fie vorba doae faza cu hocheiul unde bietii nedreptati erau in lotul national unde erau terorizati cu intonarea imnului Romanei ?
    E o mascarada, si gesturile lor demonstrative si articolul/platitudinile lui Cosmeanu pe tema asta.

    • Pe scurt: ignoranta – asa se numeste starea in care te afli. (Nu mai dezvolt ideea pt ca nu are nici un rost, oricum tu crezi ce vrei)

  2. Mă bucur foarte tare când citesc astfel de idei!(Cosmeanu)Înseamnă că mai este loc de dialog și nu toți românii sunt infectați de retorica naționalistă de o sută de ani. Și vă doresc Crăciun fericit la toată lumea(indiferent dacă acceptă sau nu maghiarii din România și Maghiaromania)

  3. Mă bucur foarte tare când citesc astfel de idei!(Cosmeanu)

    Serios ? Da de ce te bucuri tu asa de tare ? Ca e plin de bazaconii si naivitati articolul ala. De exemplu autorul face o paralela intre gestul incalificabil al acelor asa zisi sportivi cu o situatie ipotetica in care sportivii reprezentind de exemplu republica Moldova ar cinta la un meci international Desteapta-te romane . si se intreaba autorul daca pe noi ca romani ne-ar deranja asta.Binenteles ca nu ne-ar deranja cum nici pe ungurii din ungaria nu-i deranjeaza catusi de putin , chiar dimpotriva ce s-a intimplat la acel meci. Insa ce legatura au cele doua situatii? Moldovenii romanofoni sint cam 79% din populatie in Moldova nu ca ungurii 6% in Romania.si apoi ei ar trebui sa cante Desteapta-te romane in loc de ce? Imnul lor Limba Noastra a lui Mateevici e tot un simbol romanesc.

  4. Cântă ce vrei,și eu cânt ce vreau.Sau fă-mi o lege și obligă-măsă cânt ce vrei tu.Crăciun fericit și ție.

  5. Absolut ok insa nu cinta ce bazaconii iti trec tie prin cap in cazul in care printr-un capriciu al sortii ajungi sa reprezinti Romania. Sau fa o lege prin care sa-i obligi pe ungurii din ungaria sa cante Desteapta-te romane la fiecare manifestare internationala la care participa.

Comentariile nu sunt permise.