Imnul Ungariei, peste viata romanilor


O echipa nu canta imnul Romaniei, cativa il canta pe-al Ungariei. Scandal national,  sute de comentarii pe net; peste 100 din prima zi pe Realitatea.

Casele a doi lideri romani din Serbia sunt atacate cu gloante, doua trec pe langa capul unuia dintre ei. „Poate sa fie si(…) ca facem o biserica romaneasca”. Reactii in tara-mama? Cateva zeci de comentarii pe net, trei pe Realitatea*.

Si eu am fost printre cei deranjati de necantarea imnului. Dar de cand au devenit imnurile Romaniei si Ungariei mai importante decat viata unor romani, dintre care unul ii reprezinta pe cei fara nici un drept la ei acasa?

Unde sunt nationalistii romani cand e cu adevarat nevoie de ei? Si ce – – – – – se intampla cu noi?

Da, cu noi. Cu  majoritatea. Ca nici eu, roman cum zice si pseudonimul*, n-am fost mai breaz. Am dat trei articole despre  imn si nici unul despre atentat!

Am pus, insa, un comentariu despre Serbia, cu speranta ca va primi raspunsuri. Din pacate, nici unul pana acum. Cum nu am avut reactii nici la comentariile mele pe Realitatea Facebook:

Noroc ca ne intretin ungurii flacara romanismului!

Foto: Barjack

_________________

*din prima zi
**olahus=romanul

10 gânduri despre “Imnul Ungariei, peste viata romanilor

  1. Cred ca romanii ii respecta prea mult pe sarbi. In razboiul din fosta Iugoslavia i-am simpatizat intodeauna. Americanii erau de vina in opinia publica romaneasca. Masacrarile de sarbi bosniaci ziceam ca sunt povesti spuse de americani. Le-am admirat intransigenta si determinarea si vroiam sa fim si noi ca ei nu sluga americanilor. In ceea ce ma priveste am constientizat abia in ultimii ani cat prapad uman a facut acesta natie. Nu vreau sa trec in extrema cealalta de ura, insa de mult nu ii mai respect.

  2. Nu vreau sa generalizez dar cred ca iti trbuie mult spirit criminal sa impusti o familie intreaga in fata unei copile si pe ea sa o ierti doar pentru ca ti s-au terminat gloantele. (intamplator chiar am cunoscut aceasta copila devenita intre timp femeie). Asa ceva eu nu pot sa respect.

  3. Cat despre sensibilitatea romanesca doare mai tare ca vecinul vorbeste alta limba decat a ta decat ca unul „la fel ca tine” este impiedicat sa-si vorbeasca limba. Romanii nu inteleg ideea de identitate nationala decat daca se aplica la ei in tara.

    • Camelia, e minunat sa te citesc si aici. Teribila povestea cu fata crutata pentru ca ucigasii nu aveau gloante, dar macar ea a scapat. Si cat despre „Romanii nu inteleg ideea de identitate nationala decat daca se aplica la ei in tara.”, asa am gandit si eu, dar nu as fi putut exprima atat de bine. Da’ vezi sa nu te faca si pe tine unguroaica :D!

  4. Tot ungurii sint de vina, daca ei nu ar fi, nationalistii romani ar lupta pina la singe pentru drepturile romanilor/vlahilor. 🙂

    La serios: este chiar uimitor cum de nu a vizitat ambasadorul roman casele respective. Cel maghiar imediat a fugit la Alba-Iulia, a fost la prefect, la politie, SI BINE A FACUT…

    Sincer, ma depaseste…

  5. Noi ii iubim pe sarbi inca din 1914…Nu de alta dar ne-au ucis un urmas la tron. Sarbii mi se par cei mai agresivi si mai xenofobi dintre natiunile care au format Iugoslavia. Nu au invatat mare lucru din 1914 incoace. ..si vor sa intre in UE.

  6. din pacae cum cativa ani o familie intreaga au fost omorati,de catre ezxtremisi sarbi,din cauza,ca era o familie de unguri

Comentariile nu sunt permise.