Recensamant: ai fost trecut drept ce NU esti? Spune-ne si noua!


Citesc aici cum, la recensamantul asta, o greco-catolica a fost trecuta ortodoxa – „dacă aţi spus că sunteţi de cetăţenie română, nu sunteţi evident ortodoxă?”[1]. O cititoare ne povesteste cum era ca sotul ei, cu mama unguroaica, sa aiba romana ca limba materna pentru ca asa ar fi fost instruita recenzoarea. Un cititor era sa fie trecut roman, iar Frank Melen, ucrainean.

Dar tu? Ti s-a intampla ceva de genul asta legat de etnie, religie sau limba materna? Daca da, varsa-ti oful mai jos, intr-un comentariu!

____________________

[1]

Dar daca in 2001 insusi „sefulgrecilor catolici😆 greco-catolicilor a fost trecut ortodox la recensamantul din 2002 (vezi tot aici, la PS)…

20 de gânduri despre “Recensamant: ai fost trecut drept ce NU esti? Spune-ne si noua!

  1. Nu vă lăsați manipulați de acest stat care se vrea național și unitar și nu e chiar așa. Iar să ne facă pe toți ortodocși, înseamnă că (,) Catedrala neamului vrea o solidă susținere pecuniară. De ce în orașe neortodoxe, precum Cluj și Timișoara s-au zidit imense catedrale ortodoxe, în timp ce bucureștenii se plâng că n-au suficient spațiu de închinăciune? De ce nu le-au zidit p-astea două la ei acasă? Pentru că au voit să sfideze catolici și greco-catolici din Ardeal și Banat, după primul război, ca să se vadă cine este OCUPANTUL și stăpânul.

  2. Atunci, scuze de deranj. Mi-am dat seama, de mai multă vreme că e o capcană. Și am căzut din nou în ea. Nu se va mai repeta. Să vă dea Dumnezeu sănătate și succes în administrarea fostelor teritorii imperiale. Rezultatele se și văd.

  3. Domnule Bureriu, imi urati degeaba sanatate. Am vrut sa transmit doar ca blogul e administrat de un roman. Si care s-a simtit lezat de termenii in care ii prezentati poporul. Dar care nu va abuza de functia de admin pentru a va incalca dreptul la libera exprimare.

    Pe de alta parte, sunt de acord ca BOR are o mentalitate de ocupant, ca si unii romani.

    Nu e nici o capcana aici, continuati sa va exprimati liber

  4. Dar aveți dreptate. Nimeni nu are dreptul să generalizeze, să arunce anatema asupra unui întreg popor pentru ce fac unii…reprezentanți. De aceea, vă cer scuze. Tatăl meu a fost român get-beget, a fost sergent în Garda Călare Regală, a luptat în Rusia, a fost legionar etc. Și fiul meu, care este un amestec al tuturor raselor din Centrul Europei, căsătorit cu o maghiară, se consideră român, în San Francisco Nepotul încă nu știe ce e că e prea mic. E doar un Born In The USA…În noua noastră patrie, California, lipsește cu desăvârșire etalarea rasei, discriminarea etnică. Cel puțin nimeni nu se exprimă, pe față, așa cum o fac europenii, cu o veche tradiție naționalst-șovină. Toate cele bune !/L.

  5. Va multumesc si imi pare rau daca prima data nu m-am facut inteles.
    Aveti in familia dumneavoastra aproape toata istoria Romaniei si Europei Centrale. Multa sanate va doresc si sa continuati sa „scrieti” istorie, chiar daca pe alte meleaguri. Mai sarace in trecut, dar mai bogate in drepturi si libertati!

  6. Colega mea de camera are o bunica la Hunedoara, la ea recensorul a inceput sa completeze formularul cu creionul. Doamna a refuzat sa raspunda pana nu a vazut un pix in mana „interogatorului”…

  7. Primejdia poate veni din cealalta parte : In Oradea o conditie pentru recenzori a fost sa stie si limba maghiara…

    • Ideea sa stie maghiara nu e rea, dar ,de acord, puteau fi si recenzori maghiar care sa incerce sa influenteze pe recenzati, mai ales pe cei din familii mixte/romi maghiarofoni . ma intreb ce abuzuri s-or fi intamplat si in Secuime.

    • Sincer, nu cred ca ar fi fost o conditie ca TOTI sa stie limba maghiara, presa ar fi urlat imediat discriminare, cum o face de fiecare data cind se impune asta la un job. Ca UDMR a incercat sa adune destui recenzori maghiari, mi se pare firesc intr-un oras cu o pondere semnificativa maghiara.

      Iar daca ar fi fost abuzuri in Secuime, „raportorul romanilor” deja le-ar fi trambitat ca epurare etnica. Cum nu am auzit nimic pina acum…

  8. @Olahus: nu deviez nici cu „raportor”-ul, nici cu rea-vointa sau greseala🙂

    Cea ce stim:
    1. Nu s-a cerut cunoasterea limbii maghiare in mod obligatoriu la recenzorii din Oradea
    2. Nu am auzit de nereguli in Secuime. Sau totusi? Eu am auzit de o familie maghiara care s-a dus la primarie ca recenzorul maghiar nu le-a completat etnia.🙂

Comentariile nu sunt permise.