[Recensamant 2011] „Cum te cheama, pui de dac?” si „Toti maghiarii conteaza”


Daca ai uitat bancul cu Ceausescu, ti-l reaminteste desenul animat de mai jos.

Clipul e parte a campaniei Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT) pentru ca Attila si ai lui a se declare maghiari la Recensamant. Restul clipului spune „am fost, suntem, vom fi” (0:22), respectiv „E bine sa fii maghiar” (0;31) [update: dupa ce a fost retras clipul, am gasit o varianta subtitrata. „Jó magyarnak lenni” se poate traduce atat „E bine sa fii maghiar” cat si „mandria de a fi maghiar”

Nu numai partidul lui László Tőkés profita de Recensamantul Populatiei 2011 pentru a-si face campanie (pre)electorala ca sa lumineze mintile ungurilor* :). Si UDMR-ul apeleaza la umor pentru a-i mobiliza pe puii de dac:

Mai exact, la grupurile umoristice Openstage si Szomszédnéni (al carui Bálint Ferenc/BeFe a facut de ras umorul romanesc ;)).

Aici, sloganul e altul: „Toti maghiarii conteaza!”. Campania lor de sensibilizare a maghiarimii are si alt logo decat cea a PPMT. O noua dovada ca frate maghiar, frate maghiar, da’ branza-i pe voturi!

Cat despre glumele din clip (cam multe pentru maghiara mea alimentara), le las sa ti le traduca moderatorul nostru, OLorand! Pe toate! Cu exceptia uneia, pe care-o transcriu aici**:

Eljöttünk Ázsiából idáig GPS nélkül….Persze*** fosztogattunk, de…

Nu dau si traducerea, sigur te vei descurca cu traducatorul autormat. Nu de alta, dar nu vrem ca autoironia ungureasca sa-ncapa pe mana prostilor. Iar daca urasti ungurii si totusi ai reusit sa traduci – felicitari, mai exista speranta… ;)!
_____________________________________________
*Gluma ca gluma, dar, odata ajung sub 20% intr-o localitate, maghiarii nu mai pupa tablite bilingve. Pentru ca de la 20% unguri pui de dac in jos, românii urmasii lui Traian uita principiul stramosilor „ce nu e interzis, e permis”.

**a transcrie e noul sinonim pentru „a da copy-paste dintr-un comentariu Youtube,  daca ai fost prea prost lenes ca sa-nveti ca lumea ungureste in trei ani de zile”

***persze [nu e tradus automat]=sigur. Ca in „sigur ne vei da like pe Facebook dupa aceasta postare” ;).

19 gânduri despre “[Recensamant 2011] „Cum te cheama, pui de dac?” si „Toti maghiarii conteaza”

  1. PROTESTEEEEEEEZ! :))))) Clipul animat al PPMT masluieste adevarul istoric! „Bancul” cu puiul de dac este, in fapt, o intamplare cat se poate de reala, dar care nu i s-a intamplat „mult iubitului si stimatului”, ci lui Adrian Paunescu, la unul dintre cenaclurile sale de prin anii ’70… Pe undeva , prin arhivele TVR sau ale Electrecord s-ar putea sa se mai gaseasca si o inregistrare a intamplarii cu pricina….

  2. Imberbilor,io stiu bancul de pe vremea lui ghita diej,asa ca ….si era cam asa:Ghita face o vizita la Satu Mare si trecind prin parcul central cu Primul secretar Uglar vede un copil care…Ghita il intreaba Cum te cheama pui de dac Attila,la care ghita zice Noa vezi ma ca e de-al tau!!!cu sensul……..

  3. Clipul PPMT apeleaza la un „text” ce ar fi fost potrivit la recensamantul din 1992 dar nu acum.
    Acum doar arata cat de „defazat” , de ramas in urma in timp, e partidul lui Tőkés.

  4. Nu se leaga chiar de tema postului, dar e interesant: uitati-va la indicatoarele de mai jos, de la Jucu, Cluj. Nimeni, nici macar Dan Tanasa nu face scandal ca inscriptiile englezesti sunt peste cele romanesti.

  5. „Gluma ca gluma, dar, odata ajung sub 20% intr-o localitate, maghiarii nu mai pupa tablite bilingve”
    Din fericire, nu este asa (sau cel putin teoretic n-ar trebui sa fie asa)
    Art. 131 din Legea 215/2001 al administratiei publice prevede:
    „Prevederile art. 19, art. 39 alin. (7) si ale art. 76 alin. (2)-(4) sunt aplicabile si in cazul in care, din diferite motive, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, ponderea cetatenilor apartinand unei minoritati nationale scade sub procentul prevazut la art. 19″
    Iar art. 76 (4) la care face trimitere prevede:
    ” (4) Autoritatile administratiei publice locale vor asigura inscriptionarea denumirii localitatilor si a institutiilor publice de sub autoritatea lor, precum si afisarea anunturilor de interes public si in limba materna a cetatenilor apartinand minoritatii respective, in conditiile prevazute la alin. (2)”
    Problema din acest punct de vedere este la Cluj. Legea 215/2001 a intrat in vigoare inainte de recensamantul din 2002, data la care erau valabile datele recensamantului din 1992, conform carora populatia maghiara era de peste 20%. Desi era o lege in vigoare, din motive cunoscute nu s-a pus in executare la Cluj. Avand in vedere prevederile art. 131, chiar daca la data respectiva nu s-au pus in aplicare prevederile legale si chiar daca recensamantul din 2002 a reflectat o populatie maghiara sub 20%, autoritatiel adm. publ. locale sunt obligate sa inscriptioneze denumirea localitatii si in limba maghiara.

    • “Gluma ca gluma, dar, odata ajung sub 20% intr-o localitate, maghiarii nu mai pupa tablite bilingve”…. „sunt aplicabile si in cazul in care, din diferite motive, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, ponderea ”

      Se pare că idea asta cu „sub 20%” e o „sperietoare” lansata de UDMR ca să motiveze lumea (maghiara) să fi interesată de recensământ. Si eu am auzit zvonul/idea asta desi, aşa cum scrie Tomasito, nu asa e legea.

  6. E cam greu sa traduci glume, sau ceva sort-of, ca de murit de ras nu prea am murit.
    Initiativa imi place oricum, cred ca va avea un efect mai mare decit comunicarile precedente.

    fragmente atunci din clipul UDMR:
    – noi am inventat vitamina C, cubul Rubik, vitamina C, nu eu, noi .
    – E important sa fim cit mai multi maghiari, ca pe scena noi spunem poantele in maghiara, asa ne vor intelege mai multi
    – Ar trebui ca toti sa ne declaram maghiari, apoi ne hotarim ca cei cu mustata ce sa faca, cei cu fuste sa stea la dreapta, fanii de bere sa treaca in spate …
    – Mama e din …, adica ea e csángó din Tara Barsei, tata e din Covasna adica e secui, …, atunci eu ce sint
    – sint mindru de Ede Teller pentru ca datorita lui avem atiti premianti ai premiului Nobel si nu cu unul mai putini
    – daca esti student, spune parintilor sa te declare acasa, , daca ai un frate mai mic, si pe el, daca ai un frate mai mare, si pe el, daca ai o pisica si pe ea, daca e maghiara.

    • Baaaaai, ca buna idee! Pe amea pisica o cheama Csilla! Da’ ticalosii astia de globalisti mi-au…americanizat-o, asa ca-n acte e Cheela! In plus, la etnie…aaaa, pardon,rasa…scrie ca e angora turceasca! Ptiuuu! daca, doamne fereste, intra in soc din cauza de…confuzie de identitate?! De unde naiba scot eu bani s-o duc pe la psihiatri de miorlaitoare, ca mi-s bugetara amarata?! :)))

  7. Ne-a vizitat recenzoarea in seara asta. Eu am sesizat citeva anomalii in recensamintul asta. Una ar fi ca- la protestul meu privind declararea CNP-ului- d-ra mi-a zis senina: „puteti sa nu il declarati, dar il luam oricum de la Evidenta Populatiei” (???). A doua a fost ca mi s-a cerut sa aleg ce declar: locul de munca sau activitatea independenta (am de amindoua). Nu era rubrica sa prevada si situatia mea sau a celor cu doua locuri de munca.
    Cea mai mare ciudatenie a aparut la declararea limbii materne. Cind a ajuns la rubrica etnie/ limba/ religie, m-am dus sa imi trezesc sotul romano-maghiar, sa vina sa hotarasca ce declara. D-ra zice: „pai, limba materna e romana, bineinteles!” „Cum, bineinteles???!!!” „Pai, traim in Romania, nu? Si eu sint in aceeasi situatie, cu parinti de doua etnii, dar mi se pare normal sa declar romana!” Nu mi-a venit sa cred. Dupa care, ca sa ma incurajeze, zice: „asa ne-au zis sa le explicam la oameni”. Si acum ma intreb: mi-a servit-o pe asta din proprie initiativa, sperind ca scapa mai repede, sau o fi adevarat ca asa au fost instruiti? Pentru ca, daca au fost instruiti sa ii manipuleze pe oameni in declararea etniei si limbii materne, mi se pare extrem de grav.

    • Si eu am patit ceva similar. De etnie nici nu m-a mai intrebat pentru ca a concluzionat imediat ca e „romana”. Evident ca am „protestat” si pana la urma m-am declarat ce am vrut sa ma declar. Am crezut ca a fost doar o „scapare”, insa din povestea ta incep sa cred ca in unele situatii a fost vorba de manipulare.

  8. Olahus, nu putem „sa zicem” ca in Bucuresti sint mai putin obisnuiti cu minoritatile, dimpotriva. In Bucuresti se afla un numar mare de minoritari, provenind in general din studentii ramasi dupa studii in cautare de munca. Eu am avut colegi maghiari, turci, tatari, evrei si germani; o parte s-au intors acasa, o parte au emigrat, iar o buna parte au ramas in Bucuresti. Eu cred ca recenzorii au fost chiar ei manipulati in ceea ce priveste completarea rubricilor sensibile; nu cred ca li s-a spus: „faceti-i pe toti romani”; cred ca li s-a explicat „tehnic” ca asa trebuie sa procedeze.
    Ce rost avea numararea casatoriilor anterioare ale femeilor? De ce nu si casatoriile barbatilor? Ce rost a avut sa declar numele firmei unde lucrez?
    Ori cei care au conceput formularele sint complet defazati fata de lumea moderna, ori tocmai s-a creat cea mai larga baza de date securista de la Revolutie incoace.

  9. Pingback: Recensamant: ti s-a intamplat sa fiti trecuti drept ce NU esti? « MaghiaRomania

  10. Pingback: Recensamant: ti s-a intamplat sa fiti trecuti drept ce NU esti? « MaghiaRomania

  11. Pingback: Zeno zice: spot electoral+bebelusi=funny. Si poate noi voturi pentru UDMR [Video] [Bonus: alte clipuri cu Zeno+articol] « MaghiaRomania

Comentariile nu sunt permise.