Tiganii mei


In noaptea asta am vazut live formatia mea prefera de gipsy punk. Am vrut sa ii ascult inca o data inainte sa parasesc tara. Am dansat ca nebuna cu mai multi fani, printre care multi tigani, inclusiv o fetita tare dragalasa in costum traditional. M-am distrat. Mi s-au umezit ochii la cantecul in despre o fata care calatoreste in cautarea destinului ei. Acum sunt fericita.

Imi place arta tiganeasca

Imi place Romano Butiq – formatia pe care am vazut-o live in noaptea asta.

Imi place cantecul asta naiv si haios care ma face sa rad in zilele-n care imi vine sa ma urc pe pereti.

Imi place Cirque Romanes, trupa de circ pe care am urmarit-o online si la TV, dar ale carei spectacole sper sa le vad candva.

Imi plac Goran Bregovic, Gogol Bordello, Balkan Beat Box si Dubiozza Kolektiv. Imi plac bratarile in stil tiganesc pe care mi le-am luat la un targ. Imi plac cele mai multe lucruri de pe siteul acesta

Printre oamenii pe care i-am intalnit si care ma inspira sunt multi tigani, inclusiv o actrita foarte talentata care a avut o viata mai dura decat am putea avea vreodata oricare dintre noi, formatia care ma face sa dansez si sa visez, o absolventa de psihologie care face balet in timpul ei liber si doi profesori universitari. Tiganii mei.

Ma infurii cand oamenii au prejudecati fata de tigani; ma infurii pe discriminare si discursurile urii. Hranesc trolli, desi nu este cazul. Ma infurii cand aceiasi oameni care se plang de cum sunt vazuti romanii in afara fac in legatura cu tiganii sunt cei care ii baga pe toti tiganii in aceeasi oala si nu vad ironia situatiei. Ma infurie folosirea expresiei “ca la tigani”. Ma infurii cand de multe ori aduc vorba despre arta care imi place sau despre oamenii pe care ii admir si primesc raspunsul “O, ai vazut la televizor ca infractiunea cutare a fost comisa, intamplator, de un tigan?”. In calitate de viitor sociolog cu o inclinatie catre teoria critica si semiotica inveti sa observi lucrurile astea. Un pic cam mult, poate.

Pentru fiecare prejudecata si discriminare, pentru care fiecare comentariu tampit de troll gen “mori, tigane”, pentru fiecare “tiganii astia nenorociti ne fac tara de rusine”, vreau sa se stie ca printre lucrurile care imi vor lipsi cel mai mult din tara mea sunt tiganii mei.

PS: Alina sper ca ai primit bursa la scoala de actorie de care ai avea nevoie, as fi fericita sa am macar pe unul dintre tiganii mei alaturi de mine la Londra
Nota lui Olahus: Postul este o traducere dupa articolul de pe noul blog al Ralucai. Nu din romani (am vrea noi :p) , ci din engleza. Articolul a fost postat pe 9 septembrie, la noua zile pana la plecarea Ralucai la London School of Economics. Motiv pentru care ii urez drum bun si rezistenta la apa (de ploaie&ceai)! Si ii mai urez ca in momentele cele mai cetoase si reci sa se incalzeasca la flacara inimii ei „tiganesti” de romanca!

3 gânduri despre “Tiganii mei

  1. Pingback: “Intre oameni, nu intre tigani” [One World Romania] « MaghiaRomania

Comentariile nu sunt permise.