Trei zile cu un barbat necunoscut si ungur: Concluzia


Miniserialul nostru despre Andreea si barbatul necunoscut si ungur se ajuns la final. In episodul anterior am vazut cum s-au despartit si cu ce sentimente a plecat bucuresteanca noastra din Berlin. Acum, la o luna de la acele momente, romanca trage linie si incearca sa inteleaga ce si de ce (n-)au mers lucrurile intre ea si maghiar.

Uitandu-ma inapoi, incerc sa privesc obiectiv ceea ce, la acel moment, am perceput cu mare subiectivitate. Dar sa facem un exercitiu de empatie: 20 si ceva de ani ii petreci in Romania, din cand in cand pleci in strainatate in calitate de turist. Aduni cateva impresii, cateva informatii despre diferite obiective si fugi. Apoi, brusc, te decizi sa petreci trei luni doar printre straini. Trei luni nu sunt trei ani. Dar trei luni, fara sa-ti vorbesti limba, fara sa auzi macar o data o melodie romaneasca sau orice altceva, ce te-ar lega de tara ta natala, sunt un chin. De aceea, am cautat in acest ungur ceea ce nu am putut gasi, si anume un refugiu, o bucatica autentica de Romanie, agantandu-ma de ea la modul prietenesc.
Nu mi-am atins „telul inconstient”, in schimb mi-am invins preconceptiile nefondate despre maghiari, am cunoscut un prieten binevoitor, extrem de politicos si de grijuliu, in felul lui, „germanizat”. Sunt sigura ca un roman aflat in situatia lui, s-ar fi comportat altfel cu mine, nu ar fi pastrat distanta cuvenita intr-o relatie „necunoscut-necunoscuta”, ci ar fi fost mai degraba intruziv. Am apreciat stradania pe care a afisat-o vorbindu-mi limba si faptul ca printre primele fraze, pe care mi le-a zis, a fost sa ma simt „ca acasa”. A incercat sa-mi arate rabdator tot ceea ce stia despre Ungaria, Germania si Romania si sa ma convinga de ospitalitatea si prietenia maghiara in doar 3 zile.

Mi-as fi dorit poate doar acea imbratisare pur amicala de final, dar nu poti cere oamenilor mai mult decat ceea ce le-a impregnat cultura in care au trait.
Acum suntem „cunoscuti”, pastram din cand in cand legatura..

Si sper ca inainte de plecarea mea in Germania sa ne revedem si sa mai dansam o data pe o „manea ordinara”

Nota Olahus: la cererea negraita a publicului si pentru a termina pe un ton vesel acest mini-serial, dam „maneaua ordinara” in cauza [update iulie 2012] si remixul Shantel, pe care au dansat Andreea si ungurul barbat si necunoscut ;).

5 gânduri despre “Trei zile cu un barbat necunoscut si ungur: Concluzia

  1. Ce să zic: dacă pentru dărâmarea fiecărei legende/fiecărui stereotip este necesară o noapte cu coctailuri şi alte băuturi, păi tre’ să bem cam mult. Dar îs şi alte căi. Mai cetim ceva, de pildă, Maghiaromania.

  2. mda, definitely pasiv-agresivă. din experiența personală: dacă pleci de bunăvoie si nesilită de nimeni atunci nu te mai plânge că ți-e dor. by the way, shantel a remixat maneaua aia ordinară. google it. (si ca dovada ca ma conformez, 30% cuvinte englezesti in text)

  3. Tin sa mentionez ca sintagma de „manea ordinara” a fost folosita pentru a reprezenta un stereotip vizavi de „manele” in general. Pot spune cu mana pe inima ca dupa ce am ascultat varianta remixata a melodiei cu pricina, am devenit un fan iremediabil al lui Shantel

Comentariile nu sunt permise.