„Sudistii” si parerea despre unguri


Foto Sonykus (c)

Am avut o mică experienţă cu nişte sudişti, care n-au văzut minoritari în viaţa lor (în afară de ţigani).


Au sosit aseară în Cluj. I-am dus pe la Sfantul Mihai în drum spre locul de cazare. Prima reacţie când au văzut catedrala: „Bă ce catedrale au catolicii!”

După aceea am avut o mică discuţie cu ei:

-Tu eşti ungur?
-Da
-Dar eşti născut aici, nu?
-Da
-Şi părinţii tăi sunt tot unguri?
-Da
-Şi la facultatea la care eşti vorbiţi doar ungureşte?
-Da
-Şi ai doar prieteni maghiari?
-Nu… am învăţat româneşte de la copiii din spatele blocului.

I-am plimbat azi prin tot oraşul. Le-am arătat statuia lui Matia Corvin, le-am arâtat şi tăbliţa lui Iorga – explicând de ce a fost amplasată acolo, i-am dus prin Catedrala, casa în care s-a născut regele Matia.

Mai înainte au plecat… înainte să se urce în maşină unul dintre ei mi-a spus: „Bă să ştii că mi-am mai schimbat părerea despre unguri…” (Ahhh micile plăceri ale vieţii)

Am vrut să-i zic: Nu ai întâlnit un ungur în viaţa ta, tot ce ştii despre ei sunt informaţii (cu tentă demagogică) primite de la alţii…

Dar am ales să zâmbesc larg… 🙂

Primit de la un prieten de Facebook care prefera sa-si pastreze anonimatul.

7 gânduri despre “„Sudistii” si parerea despre unguri

  1. Asta mi s-a intamplat si mie acum 30 de ani in tren intre Bucuresti si Petrosani via Craiova ,Tg. Jiu. Dupa comentarii pejorative despre unguri, am intrat in discutia celor care conversau, si dupa vreo ora unii mi-au spus ca daca toti ungurii sunt ca mine, e ok. (tipic raspuns; Janos prietenul meu e fain, nici nu simti ca e ungur. Comentare care acum ma face sa zimbesc, dupa 26 de ani in America.) Un domn era pozitiv, ca avea iubita unguroaica, pe cand instala gaz in zonele de secui, in anii 50; ha, ha, ha, ca sa folosesc si eu un cliseu, ca doar sunt unguroaica.

  2. Pingback: Trei zile cu un barbat necunoscut si ungur: Ipoteza « MaghiaRomania

  3. Presupun ca prietenii tai sudisti sint tinerei rău și că în afară de Marko Bela si de Victor Orban (de ce dracu il cheama ca pe comisaru ala de la UE? 🙂 ) sau poate Tokes nu mai auzisera saracii de nimeni altcineva.
    Nu fii deranjat de ei ci de lichelele care ii manipuleaza de cind erau copii. Ti-o spune un sudist care a vazut cit de idioți pot fi sudistii privitor la maghiari.

    • do6712
      nu te supara dar,cultura generala nu poti incepe cu Marko sau cu Tokés,premierul ungar nu stiu ce cauta in enumerare,,,,cateva nume poate sti cine au fost:-BÁtory István,Ady Endre,Bartók Béla,Benedek Elek,Gábor Áron,Nagy István,Kós Károly,Bethlen Gábor,Bolyai János,Bolyai Farkas,Gróf Teleki Sámuel,Kányádi Sándor,Méhes György,Nyírő József,Sütő András,Kőrösi Csoma Sándor,Tamási Áron,Tompa László,Dózsa György,Was Albert etc,etc,etc

  4. Eu sunt din Bucuresti si acum sunt in Cluj si parea formata din auzite despre unguri sa dovedit a fi reala si chiar mai rau, am ajuns sa urasc ungurii din toata finta mea si mie sila de acesti oameni de […].

    Nota admin: ce anume te-a facut sa urasti ungurii?

Comentariile nu sunt permise.