[Semi-Offtopic] Akabelle+flaut dulce=muzica celtica


Fie ca aceste melodii sa va aduca un pic din racoarea Scotiei si Irlandei in aceste zile tot mai calduroase. Foto: Michal Osmenda

Olahus: Cand am auzit ca melodiile pe care vrea sa mi le dea nu au treaba cu minoritatile, am fost extrem de sceptic fata de propunerea lui Akabelle. Cand mi-a spus insa ca pana la vara nu imi mai poate da nimic (scoala, de), scepticismul mi s-a ofilit. Si a disparut cu desavarsire dupa ce mi-a spus ca sunt trei cantece cunoscute din muzica celtica. Cantate din memorie la -surpriza- flaut dulce (blockflöte).

Apoi am realizat ca macar un cantec are treaba cu minoritatile: „Sí Bheag, Sí Mhór” e un titlu in gaelica irlandeza – limba minoritara in Irlanda de Nord si limba oficiala, dar minoritara statistic fata de engleza, in Irlanda. Asta daca nu consideram si scotienii (pentru care Flower of Scotland e un imn neoficial) o minoritate etnica.

Cam atat. A, era sa uit: Akabelle mi-a zis ca Bonny Portmore si Sí Bheag, Sí Mhór le-a invatat de la trupa Bran . O trupa maghiara de muzica celtica -ca sa vezi pe unde au umblat celtii astia 😉

Si mi-a spus sa va urez auditie placuta!

O.

* Olahus: Titlul se refera la doua dealuri inauntrul carora locuiesc zane -unul mic (beag) si unul mór. Adica -observati asemanarea cuvintelor- mare.

** Akabelle: eu nu sunt de acord cu asemanarea mentionata mai sus, dar e o chestie de perspectiva 😉

Un gând despre “[Semi-Offtopic] Akabelle+flaut dulce=muzica celtica

  1. Akabelle, mersi ca ai avut tupeul sa iti contrazici seful pe blog (nu spunem la nimeni cine te-a incurajat sa o faci, ok? 😉 ).
    Dar nu pot sa negi ca exista o asemanare intre mor si mare. Acum, ca au aceeasi origine sau nu, e alta poveste. Doua lucruri se pot asemana fara sa aiba aceeasi origine. Inclusiv cuvinte*
    Eu unul cred ca nu doar se asemana, ci si poate au aceeasi origine. Nu cred ca au 3 consoane in comun intamplator. Sunt cuvinte in limbi indo-europene cu mai putine consoane in comun care au aceeasi origine. vezi „peste”
    http://www.utexas.edu/cola/centers/lrc/ielex/X/P1467.html

    *vezi sheriff http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_origin_of_the_word_sheriff si sharif http://en.wikipedia.org/wiki/Sharif (si sa nu imi vina nimeni cu link de la urban dictionary, ca sunt si multe prostii pe acolo. eu imi amintesc ca am citit despre paralelismul asta in enciclopeia Encarta).

Comentariile nu sunt permise.