Ceva mai mult despre Judit Ferencz si OLorand


Cu cateva zile inainte de Paste, doi dintre colaboratorii MaghiaRomania –Judit E Ferencz  si OLorand– si-au trecut numele sub headerul nostru si v-au oferit cate o descriere a lor. Mai multe despre prietenii nostri Judit si Lori, in randurile de mai jos.

Judit

mi-e, intr-un fel, cea mai veche colega de blog. De fapt, a ajuns ultima printre membrii echipei MaghiaRomania, dar am fost colegi de scris pe fostul meu blog interetnic, Limba Cailor. Unde a debutat ca „simplu” cititor, postand un fragment din proza mamei ei, Ferencz Zsuzsanna.

A fost, cred, primul maghiar bucurestean pe care l-am cunoscut in carne si oase si tot primul cu care am baut bere (nu stiu si daca am ciocnit 😉 ). Din cititor, a devenit, cum ziceam, membru pe Limba. Pentru scurt timp.

Dupa ce am inaugurat, alaturi de Nelli , MaghiaRomania (august 2009), Judit a stat o luna pana sa comenteze, dar de atunci a postat sub aproape fiecare articol al meu despre maghiari. Mi-a fost alaturi si prin alte feedbackuri, oferite la telefon, dar si la revelionul pe care am avut sansa si surpriza de a-l petrece in acelasi local.

Apoi, in octombrie 2009, mi-a oferit un interviu pe messenger despre nedreptatile fata de romii din doua sate secuiesti si de ce „e nasoala” situatia  in Secuime. Era prima data cand cuvantul ei ajunge mai sus de campul comentariilor MaghiaRomania. In mai 2010 a devenit, si ea, “invitatul nostru”, povestind cazul ei de discriminare/intamplare insolita, iar pe 17 februarie a devenit colega noastre cu drepturi depline, cu un material despre Centrele pentru democratia lui Tőkés.

Ce sa mai spun despre ea? A da: Judit poseda o doza serioasa de ironie. Insa una fina, din fericire pentru politicienii care apar in reportajele si interviurile ei de la TVR. E in general o persoana rationala, calma, cu picioarele pe pamant. Unde ma aduce si pe mine, cand o iau catre “cerurile” senzationalismului de prime time cu unele titluri sau leaduri/sapouri. Vezi interviul despre romanii din Ungaria, care, incepea, initial: ” „Ortodocsii inregistrati la ultimul recensamant din Ungaria incap toti intr-un bloc de locuinte”

OLorand

Cum ziceam, ortodocsii din Ungaria nu au mai incaput in lead. Dar, la cererea, cam insistenta, a lui Lorand, descrierea lui si a lui Judit trebuie sa incapa intr-un singur articol.

Asa ca prezentarea lui va fi scurta. Spre deosebire de discutia pe care o va avea cu mine!

Nici nu mai tin minte exact cum a ajuns Lori sa modereze la noi pe blog. Stiu ca ne-am cunoscut pe Facebook. Si la nivelul asta de cunoastere am ramas, deocamdata, nevazandu-ne niciodata in carne si oase.

Mai stiu ca o vreme tot comenta la ce postam acolo despre maghiari, iar la un moment dat, spre surprinderea mea, a patruns in zona de comentarii a blogului. Banuiesc ca durat ceva timp pana sa il conving sa fie moderator. Daca da, a meritat!

Nu numai ca Lorand mi-a luat 90% din grija aprobarii comentariilor. Ci a adaugat si valoare blogului nostru, prin texte pline de nuante, critice fata de exagerarile de ambele parti ale barierei national-lingvistice. Niste randuri pe care ar trebui sa le citeasca oricine se pregateste sa comenteze despre extremismul maghiarilor.

OLorand ar putea fi un autor de blog prolific pe MaghiaRomania. Dar, cum nu are timp de altceva in afara de moderat si prefera sa pastreze “a low profile”, am reusit cu greu sa il conving sa scrie un articol si o pagina. El zice ca l-am “strans cu usa” sa o faca. Eu, ca l-am batut, prieteneste, la cap.

Despre ce termeni foloseste despre seful lui, vom avea insa ocazia sa vorbim. Fata in fata. Il astept degraba la mine la birou!

Din fericire pentru el, de la biroul lui la al meu e cat de la Budapesta la Bucuresti. Asa ca strang din dinti si il astept in vara asta in Ardeal. Cu ceva pe numele lui. O bere!

Un gând despre “Ceva mai mult despre Judit Ferencz si OLorand

Comentariile nu sunt permise.