[sondaj]Pe cine ai vota presedinte UDMR?


Sambata, 26, si duminica, 27 februarie, delegatii UDMR vor alege succesorul lui Marko Bela, la Congresul UDMR de la Oradea. Daca ai fi si tu elector, cu cine ai vota dintre Péter Eckstein-Kovács, Hunor Kelemen si Gergely Olosz (ordinea este alfabetica)? Spune-ti optiunea in sondajul de mai jos!

PS: Am pregatit o optiune si pentru delegati 😉

18 gânduri despre “[sondaj]Pe cine ai vota presedinte UDMR?

  1. Sunt de etnie maghiară, nu sunt membru UDMR, deci nu e treaba mea. Dar dacă aş fi membru UDMR, mai mult, dacă aş avea vreo funcţie în UDMR, dacă aş avea o funcţie suficient de importantă pentru a fi şi delegată la congresul UDMR, ei bine, m-aş abţine. Aş fi participat cu drag şi la sondajul tău, da’ ce să fac, dacă n-ai gândit o categorie specială pt. mine 🙂

  2. Judit…”ei bine, m-aş abţine”

    de ce ? sunt toţi „egali” (e indiferent cine câştigă fiindcă va fi tot acelaşi lucru) ?

    mie mi se pare Eckstein mai bun ca tip de discurs/valori, personalitate şi comunicare

  3. După cum se vede Ecktestein ar câștiga detșat. O observație doar:

    Nu există etnie jumate-jumate. Copii familiilor mixte se consideră ori români, ori maghiari.

  4. Şi mie mi se pare., din multe puncte de vedere. Dar: Eckstein e liberal. UDMR e membră PPE. O formaţiune membră a unei mari familii conservatoare cu un lider liberal, care, fireşte, nu acceptă, nu poate accepta valorile formaţiunii pe care o conduce, e o situaţie care mă depăşeşte. O altă chestie ciudată sin dpmv: tustrei au ţinut să sublinieze în campania electorală relaţiile, evident minunate, pe care le au cu Fidesz şi cu Orbán. Nu pot, nu vreau să accept că acest aspect ar putea fi sau că este relevant.

  5. Sincer, nu stiu care ar fi mai bine.

    2 lucruri suna pt Eckstein: e clujean 🙂 si ca oricit de bun conducator ar fi fost cineva o schimbare e binevenita, altfel devine o mocirla calduta si placuta…

    Cite am vazut si auzit de Kelemen, si el mi se pare un om civilizat si la fel de capabil. Si nu auzi nici un scandal din jurul lui in ziare…

    Amindoi au experienta bucuresteana (ma refer la politic), cea ce e indispensabila.

    Adica, ramin indecis.

  6. „Nu există etnie jumate-jumate. Copii familiilor mixte se consideră ori români, ori maghiari.”
    eu am auzit de persoane care se considera jumate-jumate, chit ca unii sunt mai curand pe „sfert” maghiari. Intreab-o si pe Ina cum se considera sotul ei (mama unguroaica), roman sau jumate maghiara.

    In alta ordine de idei, bine ai revenit pe blog! 🙂

  7. pt. Ovidiu
    Mă-ntreb de ce ai dat linkul ăla de mai sus. E un articol de-a dreptul cretin, sunt altele mult mai serioase pe subiectul ăsta. Nu m-am prin ce treabă are fosta lui Tőkés cu femeile în politică şi mai ales cu UDMR. Apoi: de când rivalitatea dintre UDMR şi PRM ? Eu credeam că UDMR rivalizează cu Tőkés, cu Szász Jenő etc. Da’ cu Vadim ? Şi nici exemplul din articol, cu Zăvoranu, nu e prea convingător. Mi-l şi imaginez pe noul preş. Kelemen Hunor ieşind la rampă cu o zăvorancă unguroaică. Brrrrr.

    • Judit „Mă-ntreb de ce ai dat linkul ăla de mai sus…”

      Era un articol pe care tocmai îl citisem (a apărut ieri 26.02) şi mi sa părut că asta doreai să subliniezi cînd ai scris ironic –„dar şi eu votez cu tine, Ina. Am pus deci ţara la cale. Noi două. Dar ce zice ţara ? Dar UDMR ?”–cred acum, din întrebarea ta, că am interpretat greşit şi ce ai vrut să spui a fost că „fiind doar două păreri nu contează” (deci nu ce am înţăles eu că
      „fiind vorba de două femei nu contează”).

      „Nu m-am prins ce treabă are fosta lui Tőkés cu femeile în politică şi mai ales cu UDMR”

      E o replică tangenţiala dată unei afirmaţii facute de Markó Béla în timpul unei întîlniri UDMR din 27 ian. Cineva i-a înregistrat şi apoi a apărut în presă.

      „Cum discuta liderii UDMR in spatele usilor inchise”
      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8269426-cum-discuta-liderii-udmr-spatele-usilor-inchise-vezi-text-selectii-dintr-inregistrare-inedita-care-marko-bela-kelemen-hunor-laszlo-borbely-eckstein-kovacs-peter-vorbesc-despre-alegeri-traian-basescu-c.htm

      printre altele, Markó zicea :

      „Aici suntem toti oameni care conduc. Cine e presedinte e presedinte, cine e sef e sef, cine e director e director. Sigur ca pe toti ne conduc femeile, dar asta e alta poveste.”

      ce îi replică ziaristul în ariticolul respectiv :

      ..Ultima dată când în spaţiul public a ieşit o femeia de origine maghiară a fost săptămâna trecută, când fosta doamnă Tokes Laszlo s-a chinuit să demonstreze în instanţă că a fost înşelată de domnul episcop reformat. Ceea ce cam contrazice mitul femeii puternice.

      Adică în spune „sună frumos ce spui doar că nu e adevărat”.
      Dar întradevăr trebuie să fi urmărit ştirile politice recente ca să te prinzi la ce face referire.

      • Urmăresc ştirile, că-s obligată să o fac. Mai puţin pe alea cu doamne care vorbesc despre amanetele foştilor soţi.

  8. @Urmăresc ştirile…Mai puţin pe alea cu doamne care..

    Păcat, nu din întîmplare face jurnalistul referire la caz şi oricum de altele, şi cu doamne maghiare asociate cu politica, nu există. Aşa că nu pierdeai mult timp.
    Doamnele maghiare sunt remarcabile prin absenţă totală de pe „scenă” şi cînd în sfîrşit apare una aflăm că ” nu se verifică nici zicala cu femeia puternică din spatele acestora” (de care vorbea Markó). Apare în schimb povestea unei doamne care sa săturat să fie exploatată de un îndrăgostit de sine şi de „soarta naţiunii”.

    cîteva fragmente ca să vezi legătura cu subiectul discutat :

    „Încă o dată nu aş mai face ce am făcut pentru el”, spune Edith Tokes în scrisoarea sa, care rememorează momente din iarna lui 1989. În acea vreme, însărcinată fiind, femeia spune că a fost scoasă la înaintare de soţul-preot, atât în faţa Securităţii, cât şi a conducerii oficiale a Bisericii Reformate, care îl cerceta pentru delapidare. „Cu tot sprijinul pe care i l-am acordat, ulterior şi-a bătut joc de mine, 20 de ani la rând. Într-un an şi jumătate de mandat de europarlamentar, o singură dată nu m-a invitat la Bruxelles, spunându-mi că nu am ce căuta acolo.

    „Am decis să rămân lângă el şi să-l ajut cu tot ce puteam, cu toate că el m-a supus unui risc enorm la vremea respectivă. Pe mine mă trimitea la poştă să depun scrisorile pe care le trimitea în Ungaria, deşi eram însărcinată cu al doilea copil şi exista riscul să fiu urmărită şi chiar ridicată de Securitate”

    „Pe 20 iunie 1990, la ora 6, când s-a declanşat travaliul, am fost nevoită să mă duc singură la spitalul din Cluj, unde stăteam atunci, ca să nasc. Soţul meu dormea şi n-a vrut să se trezească. A trebuit să mă descurc singură. Nici nu m-a vizitat la spital, s-a dus la Budapesta, fiind mai preocupat de mineriade decât de fiica sa.”

    „Când eram invitaţi oficial undeva, imediat după eveniment, pe mine şi pe copii ne trimitea acasă. La dineuri ori la petreceri mergea singur, refuza să apară cu mine în cercurile de prieteni. Revelionul din 2008, de exemplu, urma să-l petreacă la Budapesta. Eram şi eu acolo, pentru că fusesem operată. Dar când i-am spus că aş vrea să-l însoţesc, m-a refuzat. Mi-a spus că nu se poate. M-a lăsat în stradă”.

    http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6/laszlo-tokes-parasit-de-nevasta-86471.html

  9. cam off topic ce-ţi spun: m-a şocat toată povestea asta. Dar cred în continuare că această relaţie bolnăvicioasă n-are de-a face cu misoginismul udemerist.

  10. Tokes s-a comportat si acasa asa cum se comporta si in viata publica- exact ca un om indragostit de el insusi. Un mic dictator, un comportament tiranic, un om caruia ii place sa se auda vorbind si sa se admire singur. Nevasta lui e o femeie abuzata care a reusit, in sfirsit, sa isi ia inima in dinti si sa se separe de sotul abuziv. Treaba asta nu are legatura cu politica.
    Daca vreti cu adevarat sa vedeti un amestec scandalos intre politica si viata personala, in familia Tokes, iata-l:

    http://www.ebihoreanul.ro/stiri/bihoreanul-tip-rit-6/pila-de-la-tata-90738.html

    Din punct de vedere al misoginismului politic, cred ca situatia e cam aceeasi in toata politica romaneasca; chiar ar fi interesanta o statistica a femeilor din partidele romanesti.

  11. Nu am urmarit Congresul, dar m-a scirbit partea de la inceput, aia in care toti politicienii romani s-au perindat sa pupe poala popii. Jalnic, penibil, odios. Cit de jos pot cobori oamenii doar ca sa isi asigure puterea! UDMR are acum nevoie de timp ca sa se spele de bale.

Comentariile nu sunt permise.