Sovinism „de vis”


Vi s-a intamplat vreodata sa dati de un comentariu care duce fundamentalismul religios si/sau nationalist atat de departe, incat sa va intrebati daca e vis sau realitate? Mie da, si nu o singura data, cum puteti vedea mai jos:

1) la un post despre Raed Arafat si modul in care a intervenit in cazul Maternitatea Giulesti

„Un pagan musulman! Omul acesta s-a infiltrat printre noi ca sa corupa spiritul ortodox al romanului! Trebuie alungat cu pietre, altfel va atrage mania Domnului asupra noastra. Gandi-tiva ce ar zice Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Horia daca ar stii ca ne-am dat pe mana paganilor”

de Romania e a romanilor

”]”Caruselul ideilor

2) raspuns la un comentariu de-al meu sub un post de pe Zboara Niangrapsiti:
„[…] Primul erticol (sic) din Constitutia Romaniei, stipuleaza clar: Romania e stat national UNITAR.
Trebuie neaparat sa implementam si practic caracterul unitar (si national) al Romaniei, prin UNIFORMIZAREA tuturor provinciilor istorice ale Romaniei.

Vreau sa ma simt ca in Romania, oriunde merg in tara. Sa fie peste tot ca in Bucuresti.
Acum de mergi prin Moldova, Transilvania sau Banat, de multe ori ai impresia ca ai nimerit in alta tara…
Inacceptabil!
Ce-i cu conacele unguresti din Transilvania, bisericile-fortareata sasesti din Banat, sau, horibile dictu, cimitirul vesel din Maramures?!
Niste aberatii, ce nu-si au locul in Romania(nationala si unitara).

Neaparat trebuie sa omogenizam Romania! Sa avem peste tot aceeasi limba (Romana literara), aceleasi obiceiuri, sarbatori, arhitectura, etc.

Sa ne simtim bine, ca la noi acasa, oriunde mergem in tara Romane”

de Costi

Foto: Eric Nelson

10 gânduri despre “Sovinism „de vis”

  1. Observ ca toti romanii verzi sunt priceputi in ale limbii romane.
    Eu cred ca macar ultimul comentariu e o gluma.
    Sfat (voua si mie): sa nu mai citim comentarii, totusi!

  2. Si eu m-am gandit ca e o gluma. de-asta am si scris „de vis”, pare ceva ce doar in bancuri gasesti, o exacerbare pana la rizibil a ideilor sovine. Pe de alta parte, daca „Un Roman” (http://daimadeadun.wordpress.com/2010/05/24/talente-la-ziua-aromanilor/#comment-1917), si Ulpius Traianus Gerula (http://daimadeadun.wordpress.com/2010/05/24/talente-la-ziua-aromanilor/#comment-1954) sunt aceeasi pesoana cu Costi (si n-am fost singurul cu banuiala asta), nu mai pare o gluma. Ci un sistem (bolnav) de gandire al unui individ.

  3. Mai, nu stiu ce sa zic, eu recunosc mai degraba scrisul la mai multe psudonime ca tehnica a celor care trolleaza (trolluiesc??) din pura placere de a enerva si de a puncte-puncte lumea la cap decat ca modalitate de manifestare a cuiva care chiar crede ce spune. Adica unu´ mega convins ca dreptatea e de partea lui n-ar simti nevoia sa scrie la sapte maini….

  4. @Raluca
    Troll, gluma sau om serios, cred ca esti de acord cu mine ca merite sa ii figureze textul intr-un manual de educatie civica, nu?

    @Toata lumea: Mircea Badea despre superstitiile religioase si relatia lui Cseke Attila cand a fost intrebat daca isi da demisia. Si nu numai (incepe la 3′ 20″, eu am ajuns pana la 24:58, mai departe imi spuneti voi 😉 )
    http://inregistrari.antena3.ro/view-18_Aug-2010-In_gura_presei_cu_Mircea_Badea-5.html

    via Remus Cernea
    http://www.facebook.com/remus.cernea

  5. @Izabela Papazicu: fara sa fiu de acord cu ce scrii, iti multumesc de comentariu.
    Imi poti lasa in campul de e-mail un mail/id de mess valid, sa iti scriu ceva pe mail/mess, pe teme aromane? fireste ca doar eu voi vedea si nu dau mai departe Din pacate ce ai lasat tu nu e recunoscut de messenger.

  6. Apropo, update la aia cu Arafat:(luat cu copy-paste)

    „@Breloc: Primul comentariu s-a vrut sarcastic. Recunosc ca am fost putin “troll”.Raed Arafat este un model. Cel putin atat cat il cunoastem Daca omului Raed Arafat i s-ar gasi bube in cap, imaginea lui ar fi afectata, multi ar spune”poftim si asta – stiam eu ca e ceva necurat la mijloc” dar foarte putini ar vrea sa fie ceea ce Raed Arafat n(ipotetic) nu a putut fi.
    Mesajul e simplu: Daca iti place Raed Arafat fii Raed Arafat in orice domeniu si nu te ascunde dupa el ca sa dai cu pietre in acelasi fel in care biserica se ascunde dupa cruce cand iti cere bani sau cum anumiti politicieni incepand cu Impuscatul, se ascund dupa sentimente nationale ca sa mascheze un monopol.

    Romania e a romanilor „

  7. blochez un pic comentariile: va trebui sa pun un update cu link catre comentariul Ralucai si, momentan, nu am timp. Multumesc de intelegere

Comentariile nu sunt permise.