Loredana Groza din Secuime, partiumi Holograf


Cate melodii de limba maghiara ai auzit in topurile romanesti? Exceptand „Gummimaci”, presupunand ca a ajuns in topurile noastre 😀

Eu as zice: zero/zero barat/zero impartit la zero/etk (da’ nu zic, ca nu am mai verificat de cativa ani topurile noastre, asa ca… mai stii?)

Cati interpreti solo cu nume maghiar au intrat in topuri/au fost difuzati la teveu/radio? Ok, in afara de Dancs Annamari si Daniela Gyorfi ( care, din cate am auzit, nu se considera unguroaica/cu radacini maghiare)?

(intre noi fie vorba, nu prea ma omor dupa stilul Dancs A, excesiv de comercial pentru mine, dar macar ea exista si a demonstrat ca poti sa ai nume si prenume unguresc si sa apari pe posturi „romanesti”. Inclusi cu melodii in maghiara:

).

-Dar tu, nea Olahus, cati artisti maghiari din Romania stii – imi poti spune-, de te dai asa nemultumit ca nu-s unguri la Mteveu?

-Pe doamnele de mai sus, plus Zoli de la Sistem, mai era vocalul de la Sarmalele Reci (cum ii zice?), dar astia doi nu se pun ca nu isi manifesta „maghiaritudinea” prea mult, nici in muzica nici altfel.  Ii mai stiu si pe baietii de la Szempol:

dar, din cate stiu, sunt de nisa, cel putin deocamdata. O lista cam saraca, veti spune, si va voi da dreptate.

Intrebarea e: exista (alti) cantareti/grupuri de limba maghiara din Romania care ar merita sa intre in topurile romanesti? Cine?

Daca da, te rog sa ne inunzi blogul cu propuneri! Cu tot cu link/clip inserat.

Iar daca nu gasiti nimic fain in muzica maghiara din Ardeal, recomanda-mi macar altceva din Ungaria/spatiul maghiarofon (nota: Ghymes imi place,  „fata cu par de diamant” am auzit, Heaven Street Seven apreciez. Dar toti ii poti recomanda si pe astia, macar pentru cine nu a auzit altceva decat „manelele” de la Insect)

39 de gânduri despre “Loredana Groza din Secuime, partiumi Holograf

  1. Salutare si multumesc amandurora, ati adus o recolta neasteptat de mare de muzica in maghiara. Sa le luam pe rand:
    @Jordi: habar n-aveam ca e pe jumate maghiara, asta explica poate acel cantecel bi (de fapt tri-lingv) „magyar song”. E prima oara cand aflu de celelalte cantece unguresti ale ei, am zambit cu gura pana la urechi la „darab”, pentru ca am inteles ca se refera la o bucata de carne de porc/vaca (mai si grohaie :P).

    @Tunde: Stiam de doua formatii din Ungaria (blonda aia si clipul ala cu ursul -nu ma mai uit acum sus cum se cheama 😛 de restul nu, Goulasch (pentru ca doar atat am ascultat, deocamdata) „promite”. O sa le ascult si pe restul, mai incolo.

    Legat de Transilvania (toate sunt dragute, desi nu neaparat stilul meu): Open Stage e un fel de Cassa loco? Si nu iti face griji cu embeded-urile, le-am corectat.

    @Toata lumea: Pentru ca vad ca nu sunt putine trupe interesante in Ardeal, vin cu urmatoarea propunere: sa punem 2 trupe pe zi, fiecare cate un clip. Si de preferat sa comentam si ce a postat cineva de mai sus (nu neaparat „ante-postatorul”). In felul asta poate se naste un pic de dialog intre comentatori si capata un caracter mai interactiv spatiul asta de sub articol.

    Daca ati ramas fara trupe ardelenesti preferate, puteti pune si unguresti, dar tot doua, fiecare cu un clip/zi. Daca nu comenteaza nimeni pana ziua urmatoare, mai puteti pune doua, si tot asa.

  2. Şi totuşi: nu mă pot abţine. Olahus, n-ai precizat că tre’ să fie piesă cât de cât contemporană. Este? No, aveţi aici. 🙂

    • profiti de criza asta sa ne faci sa ne sinucidem toti? Pentru cine nu stie puterea cantecului de mai sus: a fost supranumit cantecul sinucigasilor si a iesit legenda ca nu stiu cat unguri si-au luat viata dupa ce l-au auzit. Ma rog, a fost s o strategie de marketing. Szomoru vasarnap se numeste, si a devenit Gloomy Sunday in interpretarea mai multor artisti anglofoni, inclusiv Sarah Brightman.

      PS: am spus din ungaria/spatiul maghiarofon. stiam ca-s „slovaci”

  3. intrebare pentru popor: ati prefera sa se poata pune trei, nu doua melodii pe zi de catre fiecare? Lasand la o parte ca si in varianta cu doua, pot fi doua de la acelasi artist/aceeasi formatie.

    • Ce inseamna puterea dragostei si, mai ales, a muzicei (sic 😛 ):


      marcelo00678 (5 months ago) Show Hide
      +2
      Marked as spam
      Reply | Spam
      de 2 zile am decaperit aceasta melodie ….. si imi place la nebunie …. desi sunt anti unguri pt aceasta doamna toata stima

      Unguri? Care unguri domle? E Kiss de la sarut. Puterea dragostei, remember? Si pentru antiamericani exista si transcrierea Eva Chis


  4. Eu ma uit extrem de rar la televizor si m-a distrat mult o faza de acum cateva zile , cand butonam telecomanda sa gasesc un canal de muzica. Pana la urma selectez unul ( am si uitat care) si il las sa cante in fundal.

    Emisiunea de la ora aia se numea „Ora de Romana” Buuuun zic eu , hai sa ma pun si eu la curent cu ce mai canta romanii nostri.

    Iar „romanii” nostri se numeau toti, ceva gen : Deejay something , cantau numai despre „take me high in to the sky” si videoclipurile erau filmate prin Anglia sau Spania.

    Asta apropo de (in)existenta formatiilor unguresti in topurile nationale. Daca nici muzica romeansca (cantata in romana) nu se mai vinde…..

  5. Pe primul album Nightlosers se puteau auzi cateva fragmente in ungureste, nu stiu daca au mai repetat combinatia:

    „Hoochie Coochie Man” from „Plum Brandy Blues” album. The song is a combination between Willie Dixon’s „Hoochie Coochie Man” and a hungarian traditional „szerelmi dan La major”.

  6. Olahus, pan’ la urma cate melodii am voie sa va pun ?
    Până una alta, o piesa din Voivodina:

  7. wow..nu am ştiut de Seres Rezső. Super piesă..O tot ascult, deşi nu sunt trist. Sper să nu ma sinucid 🙂

    Judit, mai cunoşti astfel de piese mai vechi, mai triste?

  8. weee, pot sa le fac reclama! LOS POGOS! o formatie punk din cluj, au avut concerte si in bucuresti, i love ‘em

    • :))). acum, am mai scris despre Insect, in post si vad ca i-ai postat si tu. dar nu imi da pace o intrebare, ca unul ce nu intelege prea multa maghiara. Melodiile lor „manelistice” fac misto de romani, sau doar de manelisti?
      vezi si

      Spuneti-mi, si voi lua masurile de rigoare, ca admin de blog.

  9. Dar hai sa nu devina ceva de genul: aruncati cu muzica voastra aici!

    Adica hai sa comentam macar la un fisier anterior (nu conteaza care) inainte de a ne posta cele trei melodii zilnice. Am vazut ca pana acum foarte putini au facut-o.

  10. lol , nu stiam versiunea de youtube, linkul asta tocmai ce il primisem de la un prieten din Tg-Mures.

    Ca sa fiu mai on topic , m-am trezit la un moment dat ca fredonam Kárpátia: Egy az Isten, Egy a Nemzet.
    Nu dau link-ul ca e o formatie nationalista de 2 bani care plange dupa Trianon ca Vadim dupa Ceausescu , dar totusi merita o mentiune . Daca ar renunta la mesajele extremiste , ar fi o trupa bunicica de rock.

  11. @m-am trezit la un moment dat ca fredonam Kárpátia: Egy az Isten, Egy a Nemzet.
    Nu dau link-ul ca e o formatie nationalista de 2 bani care plange dupa Trianon ca Vadim dupa Ceausescu , dar totusi merita o mentiune ….

    sunt multe melodii nationaliste meritorii (din punct de vedere muzical)

    • imi pare rau, Ovidiu, dar nu putem lasa melodii si clipuri ultranationaliste pe site, fie de la romani, fie de la unguri. Chiar si cele „meritorii”. Am fost nevoit sa iti sterg clipul, desi nu-mi face nici o placere sa cenzurez.
      Sper sa nu te superi pe mine.

      Ramane intrebarea mea: fac melodiile celor de la Insect misto de romani, sau doar de manelisti?

    • este. manelist e o categorie socio-culturala (stiu, suna ca naiba manelist si socio-cultural in aceeasi propozitie :P) trans- sau multi-etnica. adica sunt si romani si rromi. Si cativa unguri, cred.

  12. rog si eu pe Judit si Istvan sa ma ajute cu cantecele de la insect, sa vad ce decizie iau. mie mi se pare ca exista indicii de antiromanism/bascalie la adresa romanilor (palaria moroseneasca de pe capul unuia dintre ciumpalaci, costumul fetelor). acum, care e diferenta dintre a rade un pic de un popor si a fi anti? cred ca daca as afla ca e doar bascalie, poate as putea sa las linku(ri)le.

    e o diferenta intre momentele vesele vacanta mare, de pilda, si „Doamne ocroteste-i pe romani” varianta „p0rno” (cea cu injuraturi).

    • daca stau sa ma gandesc, si Ozosep de la Vita de vie fac misto un pic de unguri, desi grosul nu are nici un sens. si nu am perceput-o niciodata ca pe o melodie sovina. asa ca, daca si insect fac (doar) misto de noi, nu ar fi problema.

  13. olahus@ : Ramane intrebarea mea: fac melodiile celor de la Insect misto de romani, sau doar de manelisti?

    Mi se pare evident raspunsul la aceasta intrebare , e clar ca in opinia acestor asa zisi muzicanti delimitarea intre manelisti si ceilalti urmareste linia delimitarii intre doua natiuni ( stim foarte bine care) .Mai bine pentru ei ar fi sa-si puna intrebarea daca ei insisi sint in stare sa faca sau să digere alt tip de muzica , eventual cat de cat mai calitativa decat cea pe care o cânta in prezent. Pentru ca intre maimutărelile lor compuse din strigate plus un ritm simplu si cateva acorduri banale facute pe sintetizator nu prea au a se lauda cu nimic.Practic intre ce canta (de fapt mai precis striga) ei si muzica de doi bani pe care o satirizeaza , nu e aproape nici o diferenta. Si ei ca si ilustrii adi minune & comp sau ce mai este ironizat in cântecelul respectiv ,sint la fel : au boabe de fasole pe portativ in loc de note. Am observat insa ca parerea asta ca toti românii asculta manele sau muzica etno ( adica prelucrari de doi bani din folclor gen hai tzurai si tzurai ) nu e chiar asa atipica printre conationalii nostrii de etnie maghiară . Am vazut mai demult o emisiune in limba maghiara pe TVR in care era o sectiune pe formatul reportaj , jurnal de calatorie. Doi tineri maghiari , unul din România celalalt din ungaria calatoreau prin Ardeal , vedeau locuri interesante , oameni etc. Cel din Ardeal binenteles ca ii dadea lamuriri celuilalt cind nu intelegea ceva si de asemenea discutau despre cum e viata pe aici cum sint oamenii ma rog chestii din astea. La un moment dat cel din ungaria il intreaba pe celalalt cam ce muzica asculta oamenii in România . Care-a fost raspunsul lipsit de orice echivoc in opinia concetateanului nostru? Binenteles ca ” manele” . Adica nu manele si …. altceva. Nu ,doar manele , dupa parerea lui românii nu asculta nimic altceva decât manele. Ei cât de limitat trebuie sa fii ca sa crezi asa ceva?

    • cred ca la fel de limitat precum cei care cred ca toti ungurii sunt ca alde membrii HVIM, EMI, Magyar Garda, CNS, etc.

      pesemne ca baietasul respectiv nu a intalnit romani cu gusturi mai normale de atat. dar lasa ca si ungurii au „manelele” lor, o sa revin cu niste linkuri

Comentariile nu sunt permise.