ţiganii mei


articol reciclat

fiecare miercuri e ca şi o duminică mică la noi în sat. secondhand-ul vine la piaţă, tot satul se plimbă, îşi cască gura, cumpără câte ceva. ţiganii mei preferaţi sunt cei care vin cu haine de calitate, vorbesc patru limbi (româneşte, ungureşte. ţigăneşte şi nemţeşte, cel puţin ce am auzit eu), sunt curaţi, nu au miros neplăcut, sunt deştepţi, duminica se duc la bătrânii ale lor să le citească din Biblie, deşi nu sunt pocăiţi ci catolici, sunt ţigani Gabor cu fuste mari şi pălării de piele, când ansamblul de dans popular avea nevoie de fuste ţigăneşti, ei au făcut rost de fuste, când eram însărcinată, una dintre ele, Tereza a colectat nişte haine noi de copii aduse din Germania şi mi-a făcut cadou, sunt bogaţi nu numai în bani ci şi în suflet. aici la noi nu e miercuri adevărat când nu vin. sunt membrii apreciaţi al comunităţii. s-au integrat, nu cerşesc, lucrează ca şi alţii, nu fură, nu-ţi ţii buzunarul, când vorbeşti cu ei pe limba ta.

am cumpărat nişte haine foarte faine de la ei la un preţ rezonabil. pantaloni din satin şi fustă din catifea vero moda la 10 lei fiecare. cizme din piele întoarsă noi din Italia cu 20 de lei. pulovere esprit, fishbone, killtek la 1 leu bucata. bocanci de piele cu 35 lei.

7 gânduri despre “ţiganii mei

  1. Koszi, Nelli, cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa isi aminteasca rromul/rromii cu care a avut experiente placute (daca a avut, fireste). Sa scrie pe blog, pe o hartie, etc. S-ar putea sa aiba ceva surprize placute.

    Eu unul cred ca ne intalnim adesea cu rromi care sunt ok (in general sau in secunda/ minutul/ ora in care ne-m intalnit, nu are aici relevanta) dar cum omul retine mai degraba ce l-a marcat negativ…
    Răspunde

    edit

  2. eu am locuit un an într-un sat în care majoritatea era rrom, am fost învăţătoarea copiilor lor. eu personal nici odată nu am avut probleme cu ei, ci cu sătenii maghiari, cu prejudecările lor. copii au fost foarte fericiţi, când le-am învăţat imnul ţiganilor, am cântat foarte mult la ore, şi în sat s-au comportat civilizat.

    de când am ajuns la budapesta, adică anul trecut, am fost la mai multe festiviţăţi rrome, şi nici unde nu m-am întâlnit cu agressie. deşi sunt blondă cu ochi albaştri, am fost bine primită, am dansat cu ei, am discutat, şi totul era lejer.

    eu am experience plăcute.

  3. da, da, cum sa da 🙂 la fel ca si cu romani, maghiari, englezi, nemti, etc. dar numai din cauza asta nu voi zice ca toti tiganii, nemtii, ungurii, pirezii, englezii sunt asa. eu cred ca omul conteaza, nu culoarea de piele.

  4. Depinde ce experienta neplacuta ai avut cu tigani si ce experienta neplacuta ai avut cu maghiari , români , englezi etc .Cred ca e destul de mult idealism in ceea ce spui.

  5. da, e idealistic, recunosc, dar e foarte usor sa generalizezi dintr-un caz, si mie nu-mi plac solutiile usoare:).

Comentariile nu sunt permise.