Şi eu, cu cine votez?


articol reciclat

Alegerile europarlamentare. Nu prea am chef, dar ca cetăţean (cetăţeană?) am să mă duc. Nu prea ştiu pe cine să votez. Ştiu un singur lucru: pe cine nu. Coaliţia UDMR-Tőkés.

1. Autonomia ţinutului secuiesc. Nu cred, că secuii sunt pot să aibă mai multe drepturi ca şi alţi cetăţeni. Regionalizarea ar fi un fel de soluţie la probleme. Nu sunt sigură, că toate lucrurile s-ar rezolva, dacă banii ar rămâne pe loc, fără să facă un ocoliş la Bucureşti, dar acoperirea legală şi aplicarea legii, care previne nepotismul şi corupţia ar putea ajuta ca banii să ajungă unde trebuie. În Călaraşi la fel ca şi în Harghita.

2. Schimbarea şefilor maghiari de instituţii în judeţele secuie – ştim cu toţii, că alegera şefilor instituţiilor publice a fost (sau n-a fost?) un contract politic. Cei de la putere, pe vremuri şi UDMR-ul, şi-au împărţit scaunele între ei. Acum e la fel. Problema constă în împărţirea scaunelor be baza politică, nu etnicitatea.

3. Oamenii de la UDMR. Păi bine, sunt şi unii, care sunt de treabă, de exemplu Péter Eckstein-Kovács. Dar până când au oameni ca şi Csaba Borboly şi Tihamér Czika, nu pot să votez cu ei.

4. Problema communităţii maghiare din România – dincolo de nişte probleme, mie mi se pare, că problemele majore s-au rezolvat, sau sunt pe cale de rezolvare. A milita la Bruxelles pentru drepturile maghiarilor supuşi mi se pare cam ridiculos. Dacă noi, maghiarii ne-am vedea de treabă, am practica puţin mai mult etica protestantă (partea eticală, nu şi doar protestul), fără de-a fi în doliu continuu asupra „trecutu-ţi mare” şi de noi însumi, majoritarii ar fi mult mai înţelegători, de bună voie. Discursul public românesc s-a schimbat, nu mai e la modă să fii rasist, naţionalist, etc. La o demonstrare Noua Dreapta  sunt mai mulţi poliţisti faţă de protestari. Majoritarii tolerează că unii (mai ales cetăţeani unguri) vin în vizită cu cocarde cu Marea Ungarie. Să încearcă cineva să facă asta cu Marea Românie în Republica Moldova, dacă vorbim despre toleranţă.

5. Ultima picătură în pahar a fost un slogan de UDMR: Interes maghiar faţă de interes român. M-am săturat de politica pe baza etnică. M-am săturat că singura problemă care se ridică în campanie e: „How much do you hate Romans?”

Un gând despre “Şi eu, cu cine votez?

  1. NICI NU STIU CE SA MAI SPUN. MI-A LUAT GRAIUL. PARCA CINEVA MI-A FURAT GANDURILE SI LE-A ASTERNUT AICI.
    SUNT MAI MULT DECAT DEACORD !

Comentariile nu sunt permise.